Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Selçuklu Öncesi Türkiye
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Oğuz Göçleri ve Büyük Selçuklular
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Kutalmışoğlu Süleyman Şah ve Anadolu Selçuklu Devleti`nin Kuruluşu
|
K2 BÖLÜM 1
|
4
|
Türkmenlerin/Oğuzların Boy Teşkilatı ve Göçebelik
|
K1 BÖLÜM 2
|
5
|
Oğuz Göçlerinin Aşamaları
|
K1 BÖLÜM 2
|
6
|
Kösedağ Savaşı ve Anadolu`da Moğol Varlığı
|
K1 BÖLÜM 3
|
7
|
Moğol-Türkmen Çatışması
|
K1 BÖLÜM 4
|
8
|
Moğol-Türkmen Çatışması
|
K1 BÖLÜM 4
|
9
|
Siyasal Türkmen Kimliğinin Oluşumu
|
K1 BÖLÜM 2
|
10
|
Türkmen Beyliklerinin Ortaya Çıkışı
|
K1 BÖLÜM 2
|
11
|
Beyliklerde Kültür ve Türkçenin Gelişimi
|
K1 BÖLÜM 3
|
12
|
İçtimai ve İktisadi Hayat
|
K1 BÖLÜM 3, YK3 BÖLÜM 3-4
|
13
|
Fikir ve Edebiyat
|
K1 BÖLÜM 3
|
14
|
Fikir ve Edebiyat
|
K1 BÖLÜM 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sayime DURMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Cahen, C. (2008).Osmanlılardan Önce Anadolu`da Türkler, İstanbul: Tarih Vakfı Yay.
K2.Turan, O. (2010). Selçuklular Zamanında Türkiye, İstanbul: Ötüken Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Turan, O.(2008). Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul: Ötüken Yay.
YK2. Çağatay, N. (1989). Bir Türk Kurumu Olan Ahilik, Ankara: TTK Yay.
|
Dersin Amacı
|
Anadolu`da Türk varlığının ilk süreci olan Büyük Selçuklular ve Anadolu Selçuklu Devleti zamanında Anadolu`nun siyasi, sosyal, ekonomik, dini ve kültürel hayatını öğrenmek ve Türkleşme ile İslamlaşma süreçlerinin aşamalarını kavramak temel amaçtır
|
Dersin İçeriği
|
Türklerin Anadolu`ya gelişi, Doğu Roma İmparatorluğu ile mücadelesi, Anadolu`nun Türkleşme ve İslamlaşma süreci
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
3
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
2
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|