Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Selçuklu Öncesi Türkiye
|
|
2
|
Oğuz Göçleri ve Büyük Selçuklular
|
|
3
|
Kutalmışoğlu Süleyman Şah ve Anadolu Selçuklu Devleti?nin Kuruluşu
|
|
4
|
Türkmenlerin/Oğuzların Boy Teşkilatı ve Göçebelik
|
|
5
|
Oğuz Göçlerinin Aşamaları
|
|
6
|
Kösedağ Savaşı ve Anadolu?da Moğol Varlığı
|
|
7
|
Moğol-Türkmen Çatışması
|
|
8
|
Moğol-Türkmen Çatışması
|
|
9
|
Siyasal Türkmen Kimliğinin Oluşumu
|
|
10
|
Türkmen Beyliklerinin Ortaya Çıkışı
|
|
11
|
Beyliklerde Kültür ve Türkçenin Gelişimi
|
|
12
|
İçtimai ve İktisadi Hayat
|
|
13
|
Fikir ve Edebiyat
|
|
14
|
Fikir ve Edebiyat
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa KALKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Turan, Osman, Selçuklular Zamanında Türkiye, İstanbul: Ötüken, 2010.
Cahen, C., Osmanlılardan Önce Anadolu?da Türkler, İstanbul: Tarih Vakfı, 2008.
|
Yardımcı Kitap
|
Turan, Osman, Selçuklular Tarihi ve Türk İslam Medeniyeti, İstanbul: Ötüken, 2008
|
Dersin Amacı
|
Anadolu`da Türk varlığının ilk süreci olan Büyük Selçuklular ve Anadolu Selçuklu Devleti zamanında Anadolu?nun siyasi, sosyal, ekonomik, dini ve kültürel hayatını öğrenmek ve Türkleşme ile İslamlaşma süreçlerinin aşamalarını kavramak temel amaçtır
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
3
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
2
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|