ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yakınçağ Tarihi Kaynakları TAR537 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yakınçağ Osmanlı tarihiyle ilgili kaynakları kavrar ve değerlendirir.
    2-İlgili kaynakları tahlil eder.
    3-İlgili kaynakların kullanma metotlarını öğrenir
    4-Kaynakları karşılaştırmalı olarak kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10440
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje5011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 10000
    Diğer 015115
    Toplam İş Yükü(Saat)   147
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,9 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yakınçağ Osmanlı Tarihi Kaynakları Hakkında Genel Bir Değerlendirme
    2 Osmanlı Arşiv Kaynakları
    3 Arşiv Kaynaklarından Faydalanma Usulleri
    4 Osmanlı Vekayinameleri
    5 Salnameler, Kadı Sicilleri, Düstur gibi diğer resmi kaynaklar
    6 Gazete ve Mecmualar
    7 Gazete ve Mecmualar
    8 Hatıralar
    9 Hatıralar
    10 Seyahatnameler
    11 Muhtelif Konularda Basılmış İlk El Kaynak Eserler
    12 Muhtelif Konularda Basılmış İlk El Kaynak Eserler
    13 Kaynakların Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi
    14 Kaynakların Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ahmet ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar AFYONCU, Erhan. Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi, İstanbul, 2006. AKYILDIZ, Ali. ?Yakınçağ Osmanlı Sosyo-Ekonomik Tarihi Araştırmalarında Kaynak Sorunları: Arşiv ve Arşiv-dışı Malzemenin Önemi?, İslam Araştırmaları Dergisi, 2, 1998, 165-170. BAŞBAKANLIK OSMANLI ARŞİVİ REHBERİ, İstanbul, 2000. BAYRAK, M. Orhan. Osmanlı Tarihi Yazarları, Milenyum Yayınları, İstanbul, 2002. FAROQHI, Suraiya. Osmanlı Tarihi Nasıl İncelenir?, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2001. SEYİTDANLIOĞLU, Mehmet. ?XIX.. Yüzyıl Türkiye Yönetim Tarihi Kaynakları: Bir Bibliyografya Denemesi?, Kamu Yönetimi Disiplini Sempozyumu Bildirileri, I. cilt, Ankara, 1995, 345-367.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yakınçağ Osmanlı tarihiyle ilgili kaynakları tanımak ve kullanım esaslarını bilmek..
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 2
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 4
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster