ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı`da Şehir Hayatı TAR584 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur.
    2-Edindiği bilgileri, tarihî konularla ilgili araştırmalarda uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
    3-Tarihî dönemlerle ilgili değişik konular karşısında, araştırmaya yönelik gereksinimleri belirler ve süreci tasarlar.
    4-Tarihî araştırmalara yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşım kullanır.
    5-Tarihî olayları tanımlar ve değerlendirir.
    6-Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
    7-Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar.
    8-Tarihi araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2033090
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012424
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 19. yüzyıl öncesi kurumları. 19. yüzyıl ve Gülhane Hatt-ı Hümayun.
    2 İltizam yöntemi, Toprak Sistemindeki değişmeler.
    3 Muhassıllık Kurumu, Yerel yönetim geleneği.
    4 Modernleşmenin yansıması, Tuna eyaleti ve düzenlemeler.
    5 İl düzenlemeleri ve Liva ve Kaza İdare Meclisleri.
    6 İl İdare Meclisleri, Osmanlı İlçe İdaresi ve ilçe meclisleri.
    7 İl İdare Meclisleri, Osmanlı İlçe İdaresi ve ilçe meclisleri.
    8 Modern belediyelerin kurulması, Belediye Binası.
    9 Modern belediyelerin kurulması, Belediye Binası.
    10 İlçe ve Köy yönetimi, İl Yönetmeliğine göre köy idaresi.
    11 Tanzimat`tan sonra belediyenin kuruluşu, modern Belediyelerin kurulma sebepleri.
    12 Geleneksel Osmanlı şehir yönetiminden modern belediyeye, Tanzimat Yöneticilerinin modern belediyesinin zihniyeti.
    13 Belediye Kuvvetleri ve Belediyesi Adalet Komitesi.
    14 Örgütsüz Belediye, Osmanlı illerinde Modern Belediyeler, Modern otoman Belediyeleri ve kentsel hizmetler.
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Aydın EFE
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Aydın Efe

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -Çadırcı, Musa, Tanzimat döneminde Anadolu Kentlerinin Sosyal ve Ekonomik Yapıları, TTK. Yay., Ankara, 1991. 2-Özkaya, Yücel, XVIII. Yüzyılda Osmanlı Kurumları ve Osmanlı Toplum Yaşantısı, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1985. 3-Emecen, Feridun, XVI. Asırda Manisa Kazası, TTK. Yay., Ankara, 1989. 4-Faroqhi, Suraiya, Osmanlı?da Kentler ve Kentliler, (Çev. Neyyir Kalaycıoğlu) TVYY., İstanbul, 1994. 5-Faroqhi, Suraiya,Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam, ( Çev. Elif Kılıç), TVYY., İstanbul, 1997 6-Ergin, Osman, Türkiyede Şehirciliğin Tarihî İnkişâfı, İ.Ü. Hukuk Fakültesi İktisat ve İctimaîyât Enstitüsü Yay., İstanbul, 1936. 7-Tuğlacı, Pars, Osmanlı Şehirleri, Milliyet Yay., İstanbul, 1985. 8-Can, Yılmaz, İslâm Şehirlerinin Fizikî Yapısı, TDV. Yay., Ankara, 1995. 9-Cerasi, Maurice Osmanlı Kenti ,(Çev. Aslı Ataöv), YKY., İstanbul, 1999. 10-Tekeli, İlhan, Türkiye?de Kentleşme Yazıları, Turhan Kitabevi, Ankara, 1982. 11-Kunt, Metin, Sancaktan Eyâlete, 1550-1650 Arasında Osmanlı Ümerâsı ve İl İdaresi, İstanbul, 1978. 12-Ortaylı, İlber, Tanzimat?tan Cumhuriyete Yerel Yönetim Geleneği, Hil Yay., İstanbul, 1985. 13-Ortaylı, İlber, Osmanlı Toplumunda Aile, Pan Yay., İstanbul, 2000. 14-Kurt, Abdurrahman, Bursa Sicillerine göre Osmanlı Ailesi (1839-1876), Uludağ ÜniversitesiYay., Bursa, 1988. 15-Ubicini, M. A., Türkiye 1850, C. 1, 2 (Çev. Cemal Karaağaçlı ) İstanbul, Tercüman Yay., Tarihsiz. 16-Evliya Çelebi, Seyahâtnâme, C.1, 2, İkdam Matbaası Dersaadet, 1314. 17-Şahin, Naci, XIX. Yüzyılda Karahisar-ı Sahib Sancağı(Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Yapı)
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı 19. Yüzyılda Osmanlı Devleti`nde yenileşme hareketleri çerçevesinde, taşra teşkilatındaki değişimler ortaya konacaktır. Taşradaki kurumların bu süreçte nasıl bir değişim geçirdiği ele alınacaktır.
    Dersin İçeriği Öğrencilere, 1-Osmanlı toplum hayatının bir kesiti olarak şehir hayatı ile ilgili bilgi vermek. 2-Günümüz şehir hayatı ile Osmanlı dönemi şehir hayatı arasındaki benzerlik ve farklılıkları tespit ederek, Türklerde şehircilik ve şehir hayatı bağlamında değerlendirme ve yorum yapabilmek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 2
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster