ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeniçağ Tarihi Kaynakları TAR517 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı Tarihinin temel kaynaklarını tanır.
    2-Bu kaynaklardan olan arşiv materyali ve yazma eserlerden nasıl yararlanıldığını kavrar.
    3-Akademik araştırma yapabilecek düzeyde yeniçağ tarihi kaynaklarını kullanır.
    4-Birincil kaynakları kullanırken dikkat edilmesi gereken hususları kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler20520100
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   249
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,3 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı
    2 Genel Osmanlı tarihi kaynakları
    3 Osmanlı tarih yazıcılığı ve gelişimi.
    4 Osmanlı tarih yazıcılığı ve gelişimi.
    5 Vakayinameler
    6 XV. yüzyıl Kronikleri
    7 XVI. yüzyıl kronikleri.
    8 XVI. yüzyıl kronikleri.
    9 XVII. yüzyıl kronikleri.
    10 XVII. yüzyıl kronikleri.
    11 Kataloglanmış ve tasnif edilmiş arşiv belgeleri.
    12 Kataloglanmış ve tasnif edilmiş arşiv belgeleri.
    13 Arşiv Belgelerinden Örnekler
    14 Arşiv Belgelerinden Örnekler
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Uğur Altuğ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap Tursun Bey, Tarih-i Ebü`l-Feth, haz. M. Tulum, İstanbul 1977. İbn. Kemal, Tevarih-i Al-i Osman, VII. Defter, haz. Ş. Turan, Ankara 1991. İnalcık, Halil, Osmanlı İmparatorluğu Klasik Çağ (1300-1600), çev. R. Sezer, İstanbul 2003. Babinger,Franz, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, çev. Coşkun Üçok, Ankara 1982. Cemaleddin, Mehmed, Osmanlı Tarih ve Müverrihleri, İstanbul 2003. Bursalı Mehmed Tahir, Osmanlı Müellifleri, Haz. A. Fikri Yavuz, İsmail Özen, İstanbul 1972.
    Dersin Amacı Yeniçağda (1453-1789) Osmanlı Tarihinin temel kaynaklarının tanıtılması, yeniçağa ait yerli ve yabancı kaynakların incelenmesi, okunması ve bilimsel olarak değerlendirilmesi hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 4
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 1
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 2
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster