ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    OSMANLI İMPARATORLUĞUNUN SINIRLARI TAR585 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisi kazanır.
    2-Edindiği bilgileri, tarihî konularla ilgili araştırmalarda uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
    3-Tarihî dönemlerle ilgili değişik konular karşısında, araştırmaya yönelik gereksinimleri belirler ve süreci tasarlar.
    4-Tarihî araştırmalara yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gider.
    5-Tarihî olayları tanımlar, kurgular ve değerlendirir.
    6-Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
    7-Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yaparak etkin iletişim sağlar.
    8-Tarihi araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   227
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,57 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kavramsal olarak sınırlar K1-Bölüm 1
    2 Tarih İçinde sınırlar K1-Bölüm 2
    3 Devletler ve sınırları K1-Bölüm 3
    4 Modern sınır kavramı K1-Bölüm 3
    5 Osmanlı İmparatorluğu`nun ilk dönem sınırları K1-Bölüm 4
    6 Osmanlı İmparatorluğu`nun fetihler sonrası sınırları K1-Bölüm 5
    7 Osmanlı İmparatorluğu`nun doğal sınırlara ulaşması ve doğal sınır kavramı K1-Bölüm 6
    8 Osmanlı İmparatorluğu`nun mağlubiyetleri sonrası sınırları K3-Bölüm 1
    9 Osmanlı İmparatorluğu`nun imzaladığı antlaşmaları ve sonrasında şekillenen sınırları K2-Bölüm 1
    10 Osmanlı İmparatorluğu`nun imzaladığı antlaşmaları ve sonrasında şekillenen sınırları K2-Bölüm 2
    11 Muhaddidler ve diplomatik tavırları K2-Bölüm 3
    12 Sınır Müzakereleri K3-Bölüm 2
    13 Sınırlar ve Diplomatik Temaslar K1-Bölüm, K2-Bölüm, K3-Bölüm, K4-Bölüm
    14 Sınırlar ve Kültürel Temaslar K1-Bölüm, K2-Bölüm, K3-Bölüm, K4-Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Doğan, G. (2017), Venediklü İle Dahi Sulh Oluna, İstanbul: İletişim Yayınları K2- Doğan, G. (2021), Karlofça?dan Ziştovi?ye Osmanlı Sınırları veya Sınır Diplomasisi (1699-1795)?, Tarih ve Toplum Yeni Yaklaşımlar, Sayı:18, ss.92-125 K3- Doğan, G. (2020), İtalyan General Kont Luigi Ferdinando Marsigli ve Osmanlı İmparatorluğu (1679-1732), Ankara: İtalyan Dostluk Derneği
    Yardımcı Kitap K4-Feridun, E. (2006), Osmanlı Sınırları Nerede Başlar Nerede Biter?, Sosyoloji ve Coğrafya, içinde, yay.haz. Ertan Eğribel ve Ufuk Özcan, İstanbul: Kızılelma Yayınları, ss.490-502
    Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğu`nun sınırlarını sorgulamak ve hakkında düşünmek
    Dersin İçeriği Öğrenciler bu dersle birlikte Osmanlı İmparatorluğu`nun sınırlarını tespit edecek, farklı arşivlerde yer alan farklı belgelerin ışığında anlayıp ve kavrayacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 2
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 5
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster