ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    OSMANLI İMPARATORLUĞUNUN SINIRLARI TAR585 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal bilimler ve tarih bilgilerini kullanabilme becerisi kazanır.
    2-Edindiği bilgileri, tarihî konularla ilgili araştırmalarda uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
    3-Tarihî dönemlerle ilgili değişik konular karşısında, araştırmaya yönelik gereksinimleri belirler ve süreci tasarlar.
    4-Tarihî araştırmalara yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gider.
    5-Tarihî olayları tanımlar, kurgular ve değerlendirir.
    6-Araştırmalarda konunun tespiti, araştırılması, kaleme alınması ve değerlendirilmesi aşamasında meslekî etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
    7-Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yaparak etkin iletişim sağlar.
    8-Tarihi araştırmalarda ortaya çıkan sonuçların evrensel ve toplumsal etkilerini neden-sonuç ilişkisi içinde kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2010550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kavramsal olarak sınırlar
    2 Tarih İçinde sınırlar
    3 Devletler ve sınırları
    4 Modern sınır kavramı
    5 Osmanlı İmparatorluğu`nun kuruluş dönemi sınırları
    6 Osmanlı İmparatorluğu`nun fetihler sonrası sınırları
    7 Osmanlı İmparatorluğu`nun doğal sınırlara ulaşması ve doğal sınır kavramı
    8 Osmanlı İmparatorluğu`nun mağlubiyetleri sonrası sınırları
    9 Osmanlı İmparatorluğu`nun imzaladığı antlaşmaları ve sonrasında şekillenen sınırları
    10 Osmanlı İmparatorluğu`nun yıkılması ile ortaya çıkan sınırlar
    11 Muhaddidler ve diplomatik tavırları
    12 Sınır Müzakereleri
    13 Sınırlar ve Diplomatik Temaslar
    14 Sınırlar ve Kültürel Temaslar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Güner Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Güner Doğan ve Mehmed Demiryürek, haz. Boundary Letters: Ottoman Officials toLuigi Ferdinando Marsili (1699-1701), Ankara: Birleşik Kitabevi, 2015. 2- Donnan Hasling? Thomas M. Wilson. Sınırlar: Kimlik, Ulus ve Devletin Uçları, çev.Zeki Yaş, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2002. 3- Emecen, M. Feridun. ?Osmanlı Sınırları Nerede Başlar Nerede Biter?, Sosyoloji ve Coğrafya, içinde, yay.haz. Ertan Eğribel ve Ufuk Özcan, 490-502, İstanbul: KızılelmaYayınları, 2006. 4- Gherardi, Raffaella. Luigi Ferdinando Marsigli, Relazioni Dei Confini Della Croazia eDella Transilvania a Sua Maestà Cesarea (1699-1701), Modena: Mucchi, 1986. 5- Giuseppinai, Minchella. ?La Frontiera Veneto ? Ottomana Nel XVII Secolo: Aspetti di Una Coesistenza Singolare?, Giornale di Storia, sayı:7, (2011): 1 ? 18. 6- Gökçe, Turan. ?1699 ? 1700 Tarihli Bosna Vilâyeti Hududnâmesi, Ege ÜniversitesiTarih İncelemeleri Dergisi, sayı:XVI, (2001): 75 ? 104. 7- Holjevac, ?eljko. ?The Triplex Confinium in Habsburg ? Venetian Relations at the Endof The Seventeenth Century?, Constructing Border Societies On The Triplex Confinium, içinde, ed. Drago Rosandi? ? Nata?a ?tefonec, 117-140, Budapest: Central European University, 2000. 8- Kütükoğlu, Mübahat, S. ?Hududnâme?, TDVİA, c.18, İstanbul: Türk Diyanet Vakfı,1998.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Osmanlı İmparatorluğu`nun sınırlarını sorgulamak ve düşünmek
    Dersin İçeriği Öğrenciler bu dersle birlikte Osmanlı İmparatorluğu`nun sınırlarını tespit edecek, farklı arşivlerde yer alan farklı belgelerin ışığında anlayıp ve kavrayacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 2
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster