Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, kaynakları ve sınırlandırmalar.
|
K1- Sayfa: V-VII.
|
2
|
Osmanlı vakıfları hakkında arşiv vesikaları ve kaynak eserler.
|
K1- Sayfa: VIII-XIV.
|
3
|
Vakıf araştırmalarının önemi.
Vakfiye ve vakfın tarifi, Vakıf çeşitleri.
Vakıf kurucularının vakıf anlayışı.
|
K1- Sayfa: 1-20.
|
4
|
Vakfı ayakta tutan etkenler: Osmanlı toplumunda insanların vakıf kurma nedenleri
|
K1- Sayfa: 23-85.
|
5
|
Vakıfların gelir kaynakları.
|
K1- Sayfa: 91-121.
|
6
|
mülk edinme şekilleri ve işletme usulleri
|
K1- Sayfa: 122-150.
|
7
|
Vakıf kurucularının sosyal tabakalaşmadaki yeri.
|
K1- Sayfa: 151-170.
|
8
|
Vakıf yönetimi, denetimi ve usulsüzlükler.
|
K1- Sayfa: 175-200.
|
9
|
Vakıfların eğitim ve öğretim hizmetleri.
|
K1- Sayfa: 201-228.
|
10
|
Vakıfların sosyal ve belediye hizmetleri.
|
K1- Sayfa: 231-250.
|
11
|
Vakıfların sosyal hizmetleri.
|
K1- Sayfa: 251-265.
|
12
|
Vakıflarla ilgili terimler.
|
K1- Sayfa: 361-382 (Ek.VII).
|
13
|
Vakfiye incelemesi.
|
K1- Sayfa: 315-332 (Ek.II).
|
14
|
Vakfiye incelemesi.
|
K1- Sayfa: 333-338 (Ek.III).
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Üyesi Saim YÖRÜK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Yediyıldız, B., (2003), XVIII. Yüzyıl Türkiye`de Vakıf Müessesesi: Bir Sosyal Tarih İncelemesi. TTK Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 - Akgündüz, A., (1996). İslam Hukukunda ve Osmanlı Tatbikatında Vakıf Müessesi. Osmanlı Araştırmaları Vakfı Yayını, İstanbul.
YK2 - Öztürk, N., (1983). Menşei ve Tarihi Gelişimi Açısından Vakıflar. Vakıflar Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
YK3 - Kazıcı, Z., (2003). Osmanlı Vakıf Medeniyeti. Bilge Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Vakıf kurumunun işlevini ve önemini kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlı dönemi vakıfların kuruluşu, işleyişi ve topluma katkıları hakkındadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
3
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
2
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
3
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|