ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ESKİÇAĞ DİNLERİ TAR591 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dinin anlamı ve ortaya çıkışı hakkındaki farklı kaynakları değerlendirir.
    2-İnsan topluluklarının yaşadığı coğrafya ve İktisadi faaliyetleriyle dini hayatları arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
    3-Din ve toplum ilişkisini değerlendirerek olayların arkasındaki maddi ve manevi değer unsurlarını kavrar.
    4-Eskiçagda ortaya çıkan dinlerin dünya tarihi içerisindeki önemini ve değerini anlar.
    5-Tarihte, Devlet, vatandaş, egemen güç ve toplum arasındaki ilişkiyi dinler tarihi açısından değerlendirir.
    6-Tarih ve diğer sosyal bilimler arasındaki ilişkiyi kullanarak tarihteki dinsel kaynaklı önemli toplumsal ve sosyal olayları yorumlar.
    7-Eski ve orta çağ boyunca çeşitli dinlerin yayılması hakkında bilgi verir.
    8-Dini hayat ile iktisadi faaliyetlerin ilişkisi hakkında değerlendirmelerde bulunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, kaynakları, sınırlandırmalar.
    2 Dinin kaynakları.
    3 Eskiçağ Dinlerinin Coğrafya, İktisat ve genel hayatla ilişkisi.
    4 Mezopotamya Dinleri; Sümer ve Akad.
    5 Mezopotamya Dinleri; Babil ve Asur.
    6 Mısır Dini.
    7 Yunan Dini.
    8 Eski Türk Dini Unsurları; Göktanrı, Şamanizm, Totemizm.
    9 Eski Türk Dini Unsurları; Atalar Kültü, Gökyüzü ve Yeryüzü Unsurları.
    10 Eski Türk Dinin Diğer Dinlerle İlişkisi.
    11 İran Dinleri; Zerdüştlük, Maniheizm.
    12 Hint Dinleri; Hinduizm, Budizm, Caynaizm.
    13 Çin Dinleri; Taoizm, Konfüçyanizm,
    14 Yahudilik
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. İbrahim ONAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Schmiell, Annemarie. (1999). Dinler Tarihine Giriş, Kırkambar Yayınları, İstanbul. K2. Challaye, Felician. (1960). Dinler Tarihi, (Çev. Semih Tiryakioğlu) , Varlık Yayınları, İstanbul. K3. Ünver, Günay- Harun Güngör. (2003).Başlangıçlarından Günümüze Türklerin Dini Tarihi, Rağbet Yayınları, İstanbul. K4. Eliade, Mircea. (2015). Dinin Anlamı ve Sosyal Fonksiyonu, Kabalcı Yayınları,İstanbul. K5. Sarıkçıoğlu, Ekrem. (2011). Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Fakülte Kitabevi, Isparta. K6. Mircea Eliade- Ioan p. Couliano. (1997). Dinler Tarihi Sözlüğü, Çev. Ali Erbaş ,İnsan Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Esin, Emel. (2001).Türk Kozmolojisine Giriş, Kabalcı Yayınları, İstanbul. YK2. Freyer, Hans. (1964). Din Sosyolojisi, Çev. Turgut Kalpsüz. A Ü. İlahiyat Fak. Yayınları, Ankara. YK3. Eliade, Mircea. (2003). Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Çev. Ali Berktay Kabalcı yayınları, İstanbul.. YK4. Eliade, Mircea. (2005). Dinler Tarihi İnançlar Ve İbadetlerin Morfolojisi, Çev. Mustafa Ünal.Serhat Kitabevi, Konya. YK5. Roux, Jean Paul.(2001). Türklerin Ve Moğolların Eski Dini, Çev. Aykut Kazancıgil ,Kabalcı Yayınları, İstanbul. YK6. Gömeç, Saadettin. (2009).Türk Destanlarına Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı İnsanlık tarihinin en erken olgularından biri olan dinin kaynakları, bu dinlerin coğrafya ve iktisadi hayatla ilişkisi ve birbiriyle olan etkileşiminin ortaya konması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Eskiçağda ortaya çıkan dinler, bu dinlerin özellikleri ve birbirleriyle olan etkileşimleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. -
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. -
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster