ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bozkır Kavimlerinin Tarih ve Kültürü II TAR594 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bozkır coğrafyasının genel özelliklerini anlar ve bunun sonuçlarını değerlendirir.
    2-Bozkır topluluklarının iktisadi, askeri ve dini organizasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
    3-Bozkır Kültürünü ortaya çıkaran gerekçeleri kavrar ve değerlendirir.
    4-Bozkır toplulukları arasındaki benzerlik ve farklılıkları değerlendirebilecek bilgi edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   242
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,07 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaklar
    2 Sarmatlar
    3 Sarmat Toplulukları
    4 Sarmat- İskit Mücadelesi
    5 Sarmatların Diğer Toplumlarla İlişkisi
    6 Sarmatlarda Sanat
    7 Sarmatlarda Dini Hayat
    8 Sarmatlarda Sosyal ve Askeri Hayat
    9 Hun Toplumunun Genel Yaşam Özellikleri
    10 Hunların Askeri Hayatı
    11 Hunların İktisadi Hayatı
    12 Hunlarda Dini Hayat
    13 Hun-Çin İlişkileri
    14 Hunların Diğer Toplumlarla İlişkisi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. İbrahim ONAY
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. İbrahim Onay

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Heredotos, Herodot Tarihi, (çev. Müntekim Ökmen), İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2006. İlhami Durmuş, Sarmatlar, Kaynak Yayınları, İstanbul 2007. İlhami Durmuş, İskitler, Analiz Yayınları. İstanbul 2007. B.N. Grakov, İskitler, Çev. Ahsen Batur, Selenge Yay. İstanbul,2006. Ekrem Memiş, İskitlerin Tarihi, Selçuk Üni. Yay., Konya, 1987 Ekrem Memiş, Tarihi Coğrafyaya Giriş, Selçuk Üni. Yay., Konya,1990 Ekrem Memiş, Eskiçağ?da Türkler, Çizgi Kitabevi Yay.,Konya, 2002 Wolfram Eberhard, Çin?in Şimal Komşuları, (çev. Nimet Uluğtuğ), TTK Yayınları, Ankara, 1996 Wolfram Eberhard, Çin Tarihi, TTK Yayınları, 4.Baskı, Ankara ,2007 Bahaeddin Öğel, Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, Kültür Bak. Yay. Ankara, 1981 Ayşe Onat- Sema Orsoy vd. Han Shu, ?Han Hanedanliği Tarihi?, TTK. Yayınları, Ankara 2004.
    Yardımcı Kitap Emel Esin, Türk Kültür Tarihi, ?İç Asyada ki Erken Safhalar, AKDT. Yüksek Kurumu Yay. Ankara, 1985 L. N. Gumilev, Eski Türkler, Çev. Ahsen Batur , Selenge Yay. 5. Baskı, İstanbul, 2004 İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, Boğaziçi Yayınları, 9.Basım, İstanbul, 1972 Denis Sinor, Erken İç Asya Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000.
    Dersin Amacı Bozkır coğrafyasında yaşamış farklı toplumların özelliklerini ve bu özelliklerin ortaya çıkmasındaki nedenleri ortaya koymayı amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bozkır coğrafyasında yaşamış değişik toplumların sosyal, iktisadi, askeri ve dini hayatlarını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 1
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 1
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster