Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması.
|
|
2
|
Prens Sebahattin Bey ve Jön Türkler
|
|
3
|
Prens Sebahattin`in düşüncesinin önemi
|
|
4
|
Jön Türkler içerisindeki görüş ayrılıkları
|
|
5
|
İttihat ve Terakki Cemiyetinin doğuşu ve yapısı
|
|
6
|
İttihat ve Terakki Cemiyeti içerisindeki görüş ayrılıkları
|
|
7
|
İttihat ve Terakki`nin faaliyetleri ve II. Meşrutiyet`in ilanı
|
|
8
|
Kanunuesasinin yeniden yürürlüğe girmesi ve Meclis-i Mebusan`ın açılması
|
|
9
|
Meclis-i Ayan ve Meclis-i Mebusan`ın yapıları
|
|
10
|
II. Meşrutiyet yıllarında fikir akımları
|
|
11
|
II. Meşrutiyet yıllarında Osmanlı Basın ve yayın hayatı
|
|
12
|
II. Meşrutiyet yıllarında Osmanlı Basın ve yayın hayatı
|
|
13
|
Osmanlı siyasal düşüncesindeki dönüşümün ekonomik hayata etkileri
|
|
14
|
Osmanlı siyasi düşüncesindeki dönüşümün sosyal hayata etkileri
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
1
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
1
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|