ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Cumhuriyetinde Siyasi Partiler TAR529 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Modern Türkiye ve Cumhuriyet Tarihi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
    2-Cumhuriyet Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme yeteneği kazanır.
    3-Toplumsal hafızanın ve tarih bilincinin oluşturulmasında etkin rol alır.
    4-Türkiye Cumhuriyeti tarihi ile ilgili proje tasarımı ve uygulamasını gerçekleştirir.
    5-Tarih alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
    6-Osmanlı`dan Cumhuriyet`e gerçekleşen yeniliklere disiplinler arası yöntemlerle yaklaşma becerisine sahip olur.
    7-Toplumsal hafızanın ve tarih bilincinin oluşturulmasında etkin rol alır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)18590
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Dersin sınırları, hedefleri ve problematikleri ve okuma listesinin belirlenmesi.
    2 Osmanlı Devleti`nden Türkiye Cumhuriyeti`ne Türk Demokrasisinin Tarihsel Gelişimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme
    3 Cumhuriyet Halk Partisi
    4 Terakkiperver Cumhuriyet Partisi
    5 Serbest Cumhuriyet Partisi
    6 Tek Parti-Devlet Örtüşmesi ve Tek Partili Dönemin Özellikleri
    7 Çok Partili Yaşama Geçiş Sürecinin İç ve Dış Dinamikleri
    8 Çok Partili Yaşama Geçiş Sürecinin İç ve Dış Dinamikleri
    9 Dörtlü Takrir ve Demokrat Parti
    10 1946-1960 Yılları Arasında Kurulan Diğer Partiler
    11 27 Mayıs 1960 Darbesi ve Siyasal Yaşam
    12 12 Mart 1971 Muhtırası ve Siyasal Yaşam
    13 12 Eylül 1980 Darbesi ve Siyasal Yaşam
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Recep BÜYÜKTOLU
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Recep Büyüktolu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Feroz Ahmad AHMAD, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), (Çev. Ahmet Fethi), Hil Yay., İstanbul 2015. Sina AKŞİN, Ana Çizgileriyle Türkiye`nin Yakın Tarihi 1789-1980, cilt: 2, Yenigün Basın ve Yayıncılık, İstanbul 1997. Tevfik ÇAVDAR, Türkiye`nin Demokrasi Tarihi, 1737-1950, Ankara, 1995. ?????, Türkiye`nin Demokrasi Tarihi, 1950-1955, Ankara, 1996. Cem EROĞLU,, Demokrat Partinin Tarihi ve İdeolojisi, Ankara, 1970. Fahir GİRİTLİOĞLU, Türk Siyasi Tarihinde Cumhuriyet Halk Partisinin Mevkii, cilt: 1, Ayyıldız Matbaası, İstanbul 1965.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türk siyasal hayatında politik gelişmeleri kavratmak.
    Dersin İçeriği 1923`ten 1980 yılına kadar Türkiye`de demokrasinin itici güçleri olarak kabul edilen siyasal partiler ve kurumlar, partilerin fikir yapısı, yapılanması, programları ve zaman içerisinde bunlarda meydana gelen değişim konuları hakkındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 2
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 3
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 4
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 2
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster