Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması
|
K1. Bölüm 1.
|
2
|
Kaynakçanın (Bibliyografyanın) konusu ve tanımı
|
K1. Bölüm 1.
|
3
|
XVI. yüzyılda kaynakça
|
K1. Bölüm 2.
|
4
|
XVII. yüzyılda kaynakça
|
K1. Bölüm 2.
|
5
|
XVIII. yüzyılda kaynakça
|
K1. Bölüm 3.
|
6
|
XIX. yüzyılda kaynakça
|
K1. Bölüm 4.
|
7
|
XIX. yüzyılda kaynakça
|
K1. Bölüm 5.
|
8
|
Türkiye?de kaynakça çalışmalarının gelişimi
|
K1.Bölüm 6.
|
9
|
Yazma eserler dönemi ve bunlara dair kataloglar
|
K1. Bölüm 7.
|
10
|
Eski harfli basma eserler dönemi (1729-1839)
|
K2. Bölüm 1.
|
11
|
Tanzimat`tan yeni Türk harflerinin kabulüne dek basılan kitaplar (1839-1928)
|
K2.Bölüm 1.
|
12
|
Tanzimat`tan yeni Türk harflerinin kabulüne dek basılan kitaplar ve tarih araştırmalarındaki öneminin kritiği (1839-1928)
|
K2. Bölüm 2.
|
13
|
II. Abdülhamid dönemi katalog ve kaynakçalarının kritiği
|
K2. Bölüm4.
|
14
|
Bursalı Mehmet Tahir (1861-1924) ve eserlerinin kaynak değerleri
|
K2. Bölüm 5.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Erol KARCI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Noelle Malclés L.; Lhéritier A. (2003). Batı?da ve Türkiye?de Kaynakça Tarihi, Çev. M. Türker Acaroğlu, İstanbul: İletişim Yayınları.
K2. Binark i. (1969). Türk-İslam Kültür ve Medeniyeti Tarihi Bibliyografyası, Ankara: Önasya Yayınları.
Erzi A.S. (1968). "Bibliyografya", Belleten, Ankara, XII/47.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Göyünç, N. (1999). XVI. Yüzyılda Avrupa?da Türklerle İlgili Yayınlar, COGİTO, S. 19.
YK2. Acaroğlu, M.T. (1954). Türk Tarihinin Bibliyografya Kaynakları, Belleten, XVIII/70, Ankara.
YK3. Türkiye, Türkler ve Türk Dili Bibliyografyası, Başbakanlık Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara, 1986.
|
Dersin Amacı
|
Avrupa`da ve Türkiye`de kaynakçanın (Bibliyografyanın) gelişimini ve akademik hayata katkılarını kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Kaynakçanın (Bibliyografyanın) konusu, Kaynakça çalışmalarının tarihi gelişimi, Türkiye`deki Kaynakça çalışmaları ve bu eserlerin kritiği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
2
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
1
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
-
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
2
|