ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TARİH METODOLOJİSİ TAR546 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih araştırma ve yazım yöntemlerini inceler.
    2-Eleştirel düşünce yöntemini analiz eder.
    3-Tarih disiplininin profesyonel standartlarını analiz eder.
    4-Kendi araştırma projelerinin gelişmesini ve projelerin sözlü ve yazılı şekilde sunumunu yapar.
    5-Kaynak eleştirisi ve bilgi okuryazarlığını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler2022550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje6016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih Bilimi ve Lisansüstü eğitime giriş. Tarih nedir ? Tarihçi olmak. Tarihin biliminin amacı nedir? Tarihçiler ne yapar? Araştırma sorusu?
    2 Araştırma sorusunun formülasyonu, araştırılabilir tarihsel bir soru ortaya çıkarma. Tarihin kullanımı. Tarihte objektiflik. Aynı kaynaklar, farklı sonuçlar.
    3 İyi bir araştırma sorusunun önemi, iyi bir araştırma konusu bulma, araştırma sorusunu özgün hale getirmek, araştırma sorusunu keşfetme ve genişletme yöntemleri, genel araştırma yöntemleri.
    4 Araştırma projesine başlama. Araştırma projesinin çerçevesini belirleme
    5 Tarihsel araştırmanın kaynakları ve bu kaynakların kullanımı. Arşiv belgeleri, jurnal ve gazeteler, sözlü kaynaklar, kuantitif verilerin kullanımı
    6 Dijital kaynaklara ulaşmak. E-kütüphaneciliği etkili şekilde kullanmak. Eserlere dikkatli bir şekilde yaklaşmak. Eser incelemesi nasıl yapılır?
    7 Eser yazarken özgün anlatı yaratma yöntemleri
    8 Arşiv araştırması. Arşiv belgelerine ulaşma yöntemleri. Arşiv belgelerine nasıl yaklaşmalıyız? Arşiv belgelerini yorumlama yöntem ve teknikleri. Arşiv belgeleri üzerinden kendi anlatımızı yaratmak.
    9 Arşiv araştırması. Arşiv belgelerine ulaşma yöntemleri. Arşiv belgelerine nasıl yaklaşmalıyız? Arşiv belgelerini yorumlama yöntem ve teknikleri. Arşiv belgeleri üzerinden kendi anlatımızı yaratmak.
    10 Eleştirel düşünme, tarihsel verileri yorumlama ve tarihi yazma
    11 Historiyografi ve Tarihsel disiplin.
    12 Historiyografi ve Tarihsel disiplin.
    13 Disiplinler arası çalışma
    14 Tez önerisi ödevlerinin teslimi ve sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Ali Çapar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar John Arnold, Tarih. (Dost Kitapevi, 2007). James Barner, Being A Historian: An Introduction to the Professional World of History. (Cambridge: Cambridge University Press, 2012). Carlo Ginzburg, Peynir ve Kurtlar. (Metis Yayınları, 2018)
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Lisansüstü öğrenime başlayacak olan tarih öğrencilerine tarih araştırması, yazımının temellerini öğretmeyi amaçlar. Bu ders tarih arastirma tekniklerinin, tarihsel verilerin yorumlanmasının, eleştirel düşünce yönteminin, kaynak eleştirisinin, bilgi okuryazarlığının, akademik yazım tekniklerinin ve tarih disiplinini profesyonel standartlarının öğretilmesini amaçlar.
    Dersin İçeriği Tarih nedir? Tarihte araştırma yöntemleri. Tarih araştırmalarında kaynaklara ulaşma. Historiyografi ve tarih disiplini
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 5
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 4
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 4
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster