Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İslamiyet´in Doğuşu ve Dönemin Genel Özellikleri
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Hz. Peygamber Döneminde Arap Yarımadasında İslamiyet´in Yayılışı
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Arap Yarımadası Dışına İslam´ın İlk Seferleri
|
K1-Bölüm 1
|
4
|
Dört Halife Döneminde İslamiyet´in Yayılışı
|
K1-Bölüm 1
|
5
|
Dört Halife Döneminde İslamiyet´in Yayılışı
|
K1-Bölüm 1
|
6
|
Emeviler Döneminde İslam Fetihleri
|
K1-Bölüm 2
|
7
|
Emeviler Döneminde İslamiyet´in Yayılışıyla İlgili Problemler
|
K1-Bölüm 2
|
8
|
Abbasi Halifeliği ve İslamiyet´in Yayılışı
|
K1-Bölüm 2
|
9
|
İspanya´da İslamiyet´in Yayılışı
|
K1-Bölüm 2
|
10
|
X. Yüzyılda İslam Dünyasında Siyasi Durum
|
K1-Bölüm 2
|
11
|
X. Yüzyılda Dini ve Kültürel Değişimler
|
K1-Bölüm 2
|
12
|
Yayılış Tarihinin Problemleri
|
K1-Bölüm 3
|
13
|
İslam´ın Yayılışı ve Batı Dünyasına Etkileri
|
K1-Bölüm 3
|
14
|
İslam´ın Yayılmasıyla Ortaya Çıkan Ekonomik Kazanımlar ve Karşılaşılan Sorunlar
|
K1-Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜZEL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ali Çapar
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Fatih GÜZEL
|
Kaynaklar
|
K1-Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV, İstanbul, 1991
K2-Dursun Yıldız, Doğuşundan Günümüze Büyük İslam Tarihi, İstanbul, 1989
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Başlangıcından günümüze İslâmiyet´in yayılışı ile ilgili etmenleri ve sorunları sebep sonuç ilişkisi bağlamında analiz eder
|
Dersin İçeriği
|
İslam´ın Doğuşu, Hz. Peygamber Sonrasında Yayılış Tarihi, İslamiyet´in Yayılış Yolları, Anadolu, Mısır, Orta Asya, Kuzey Afrika ve İspanya`da İslam`ın yayılışı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
2
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
3
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
4
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
3
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
2
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|