ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geç Hitit Devletleri TAR530 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Geç Hitit Devletlerinin siyasi tarihi ve kralları konularını analiz eder.
    2-Geç Hitit Devletlerinin yerleşim yerlerini, sosyal ve ekonomik yapısını değerlendirir
    3-Geç Hitit dönemi sanatını tanımlar.
    4-Geç Hitit dönemi kaya kabartmalarını inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2013838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   248
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,27 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hitit Devletinin Yıkılışı K1 s.10-16 K2 s. 36-43 K3 s. 173-190
    2 Hitit Sonrası Anadolunun Siyasi Tarihi K1 s.10-16 K2 s. 36-43 K3 s. 173-190
    3 Que K1 s.10-16 K3 s.173-190
    4 Tabal I K1 s.10-16 K3 s.173-190
    5 Tabal II K1 s.10-16 K3 s.173-190
    6 Gurgum K1 s.10-16 K3 s.173-190
    7 Samal I K1 s.10-16 K3 s.173-190
    8 Samal II K1 s.10-16 K3 s.173-190
    9 Kargamış I K1 s.10-16 K2 s. 36-43 K3 s. 173-190
    10 Kargamış II K1 s.10-16 K2 s. 36-43 K3 s. 173-190
    11 Melid I K1 s.10-16 K3 s.173-190
    12 Melid II K1 s.10-16 K3 s.173-190
    13 Hattina I K1 s.10-16 K3 s.173-190
    14 Hattina II K1 s.10-16 K3 s.173-190
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Nursel Aslantürk
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Nursel Aslantürk

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Özyar, A. (2005). Geç Hitit Krallıkları. Arkeo-Atlas 4, 10-16. K2.Sevin, V. (1998). M.Ö. I. Bin Yıl Demir Çağı. Kapadokya, 173-190. K3. Peker, H. (2005). Karkamış Krallığı, Arkeo-Atlas 4, 36-43.
    Yardımcı Kitap YK1. Darga, M. (1992). Hitit Sanatı. Akbank Kültür ve Sanat Kitapları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Geç Hitit Devletlerinin siyasi ve kültür tarihini öğretmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Hititler`in yıkılışı, Que, Tabal, Gurgum, Sam?al, Kargamış, Melid ve Hattina devletlerini kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 1
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 5
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. -
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 2
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster