ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği TAR501 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim araştırmaları ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Eğitim araştırmaları için bilimsel veri toplama yöntemlerini seçer.
    3-Eğitim araştırmalarında kullanılacak istatistiksel yöntemleri sıralar.
    4-Tez, makale, bildiri gibi akademik çalışmaları inceler.
    5-Tez, makale, bildiri gibi akademik ve özgün çalışmaları inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   227
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,57 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlara giriş (veri, değişken, örneklem, evren, değişken türleri, hipotez, varsayım vb.) K1-Bölüm 1
    2 Bilimsel araştırmanın aşamaları, Bilim, Bilim Etiği, APA K1-Bölüm 2
    3 Problem cümlesinin belirlenmesi, veri tabanlarının tanıtımı ve veri tabanlarında tarama yapma. Turnitin programının tanıtımı. K1-Bölüm 3
    4 Örneklem K1-Bölüm 4
    5 Deneysel Modeller K1-Bölüm 5
    6 Nitel araştırma yöntemleri (Görüşme) K2-Bölüm 6
    7 Nitel araştırma yöntemleri (gözlem, ) K2-Bölüm 7
    8 Nitel araştırma yöntemleri (dokuman inceleme vb.) K2-Bölüm 7
    9 Nicel veri analizi (geçerlik ve güvenirlik)1 K1-Bölüm 8
    10 Nicel veri analizi (geçerlik ve güvenirlik)2 K1-Bölüm 8
    11 Verilerin sınıflandırılması, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri K3-Bölüm 10
    12 Korelasyon, kovaryans K1-Bölüm 11
    13 Ölçek geliştirme ve faktör analizi K1-Bölüm 12
    14 Araştırmaların rapor haline getirilmesi K1-Bölüm 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Ögr.Üyesi Ali Çapar
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ali Çapar

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı). Pegem Yayınları, Ankara. K2. Yıldırım, A. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma (12.Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara. K3. Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El kitabı (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Derste bilimsel tutum ve davranış geliştirmek, veri tabanlarında tarama yapabilmek, bilimsel yöntemleri kullanarak araştırma planlayıp veri toplayabilmek, araştırma sonuçlarını raporlaştırarak sunabilmek.
    Dersin İçeriği Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları, deneysel modeller, nitel ve nicel veri toplama yöntemleri, APA, Turnitin, yayın etiği
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 2
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 2
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 4
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster