ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    TEMEL PAZARLAMA BİLGİSİ İŞL507 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlamanın günümüz dünyasındakini önemini tanır.
    2-Pazarlama kavramının tarihsel gelişimini tanımlar.
    3-Pazarlamanın temel kavramlarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   204
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,8 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar K1 BÖLÜM 1
    2 Pazarlamaya Giriş: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi K1 BÖLÜM 2
    3 Pazar ve Pazarlama Çevresi K1 BÖLÜM 3
    4 Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı K1 BÖLÜM 4
    5 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması K1 BÖLÜM 5
    6 Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma K1 BÖLÜM 6
    7 Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma K1 BÖLÜM 7
    8 Ürün kararları ve yönetimi K1 BÖLÜM 8
    9 Fiyat ve fiyatlandırma I K1 BÖLÜM 9
    10 Fiyat ve fiyatlandırma II K1 BÖLÜM 9
    11 Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler I K1 BÖLÜM 10
    12 Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler II K1 BÖLÜM 10
    13 Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları I K1 BÖLÜM 11
    14 Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları II K1 BÖLÜM 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Abdullah BAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Abdullah Baş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Altunışık, R. Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2006). Modern Pazarlama. Değişim Ya: İstanbul.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme,dağıtım ve fiyatlandırma konuları hakkında temel bilgiler edinmeleridir.
    Dersin İçeriği Pazarlama Kavramı, Pazar ve Pazar Çevresi, Tüketici ve Örgütsel Pazarlar, Pazarlama Karması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir 5
    2 Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir 3
    3 Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir -
    4 Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir 3
    5 İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir 4
    6 Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir 2
    7 Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir 4
    8 Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir -
    9 İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir -
    10 Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veri tabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir -
    11 Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir 3
    12 Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir -
    13 Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder -
    14 Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir -
    15 İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster