Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Pazarlamaya Giriş: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
|
K1 BÖLÜM 2
|
3
|
Pazar ve Pazarlama Çevresi
|
K1 BÖLÜM 3
|
4
|
Tüketici Pazarı ve Tüketici Davranışı
|
K1 BÖLÜM 4
|
5
|
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
|
K1 BÖLÜM 5
|
6
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
|
K1 BÖLÜM 6
|
7
|
Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
|
K1 BÖLÜM 7
|
8
|
Ürün kararları ve yönetimi
|
K1 BÖLÜM 8
|
9
|
Fiyat ve fiyatlandırma I
|
K1 BÖLÜM 9
|
10
|
Fiyat ve fiyatlandırma II
|
K1 BÖLÜM 9
|
11
|
Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler I
|
K1 BÖLÜM 10
|
12
|
Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler II
|
K1 BÖLÜM 10
|
13
|
Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları I
|
K1 BÖLÜM 11
|
14
|
Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları II
|
K1 BÖLÜM 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Abdullah BAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Abdullah Baş
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Altunışık, R. Özdemir, Ş. ve Torlak, Ö. (2006). Modern Pazarlama. Değişim Ya: İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme,dağıtım ve fiyatlandırma konuları hakkında temel bilgiler edinmeleridir.
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlama Kavramı, Pazar ve Pazar Çevresi, Tüketici ve Örgütsel Pazarlar, Pazarlama Karması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirebilir, bir arada kullanabilir
|
5
|
2
|
Yöneticilik becerilerini farklı alanlarda kullanabilir
|
3
|
3
|
Ast, üst ve akran ilişkilerini yönetebilir
|
-
|
4
|
Alan ile ilgili güncel kavramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir
|
3
|
5
|
İşletmecilik alanı ile ilgili sorunları tanımlayabilir ve anlayabilir
|
4
|
6
|
Program içinde kazanılan kavramsal, uygulamalı ve metodolojik becerileri kullanarak örgütsel ve işletme sorunlarına çözüm yolları tasarlayabilir
|
2
|
7
|
Uzman ve uzman olmayan kitlelerle işletmecilik konularına ait sorun ve çözümleri hakkında etkin iletişim kurabilir
|
4
|
8
|
Öğrenilen becerileri yeni durum ve şartlarda uygulayarak geliştirebilir ve bireysel öğrenmelerini sürdürebilir
|
-
|
9
|
İşletmecilik sorunları ile ilgilenirken başkalarını yönlendirebilir, yeni beceri ve bilgiler edinmelerini sağlayabilir
|
-
|
10
|
Bilgi teknolojilerini kullanabilir, kelime işlemcileri, hesap tablosu programlarını, veri tabanı yönetim programlarını etkin biçimde kullanabilir
|
-
|
11
|
Etik konular hakkında farkındalığa sahiptir, işletmecilik kararlarının, bu kararların alınması ile ilgili olanları nasıl etkilediğini bilir
|
3
|
12
|
Çalışma alanları ile ilgili yasalar, kurallar, ahlaki kodlamalar hakkında bilgi sahibidir
|
-
|
13
|
Açık fikirlidir, işyeri ve işletmecilik çevresi ile ilgili her türlü ayrımcılık ile mücadele eder
|
-
|
14
|
Temel çevresel ve sosyal konularda bilgi sahibidir
|
-
|
15
|
İşletmecilik konularının küreselleşme ile ilintisini bilir
|
3
|