Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilim, araştırma ve sosyal bilimlerde araştırma kavramlarına giriş
|
|
2
|
Etik Ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler
|
|
3
|
Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve
Önlenmesi
|
|
4
|
Bilimsel Araştırmanın Temelleri
|
|
5
|
Bilimsel Araştırma Süreci, Araştırma Yönteminin Evreleri
|
|
6
|
Problem Tanımlama
|
|
7
|
Örnekleme Yöntemleri
|
|
8
|
Verilerin Toplanması
|
|
9
|
Nicel Araştırma Tasarımları
|
|
10
|
Nicel Araştırma Tasarımları
|
|
11
|
Nitel Araştırma Tasarımları
|
|
12
|
Ekonometrik Analiz Temelli Araştırma Tasarımları
|
|
13
|
Betimsel Araştırmalar
|
|
14
|
Bilimsel Araştırmaların Raporlaştırılması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Berna Şafak Zülfikar Savcı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
* Neuman, W. Lawrance (2016). Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1 - 2. Yayın Odası Yayınları. * Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara. * Ali Balcı (2011). Sosyal Bilimlerde Araştırma (9. Baskı). Pegem Akademi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
Geray, H. 2004. Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Siyasal Kitabevi. Ankara. Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. 2003. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayın ve Dağıtım. Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, bilimsel araştırma süreçlerini (araştırma konusunun belirlenmesi, araştırma sorusunun sorulması, soruya uygun araştırma tasarımlarının kurgulanması gibi) ele almaktır. Bu amacın yanısıra, bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerinin öğrenilmesi, bilimsel araştırma raporlarının hazırlanması ve bilimsel etik konularında öğrencilerin bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
3
|
2
|
İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme
|
4
|
3
|
Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme
|
-
|
4
|
İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (SPSS ve E-views vb) ileri düzeyde kullanabilme
|
3
|
5
|
Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere amprik çalışmalar yapabilme
|
3
|
6
|
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olma
|
4
|
7
|
İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme
|
3
|
8
|
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma
|
5
|
9
|
İktisat alanındaki teoriler ve yeni yaklaşımlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
|
2
|
10
|
Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma
|
4
|