Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kalkınma iktisadının tanımı ve kalkınma iktisadının evrimi
|
|
2
|
Kalkınma iktisadına yönelik eleştiriler
|
|
3
|
İktisadı kalkınmanın amacı ve boyutları
|
|
4
|
İnsani gelişme endeksi ve yoksulluk
|
|
5
|
Kalkınma açığı ve yakınsama/ıraksama
|
|
6
|
Az gelişmişliğin nedenleri ve geleneksel kalkınma iktisadı yaklaşımları (Baran, Frank, Amin)
|
|
7
|
Kalkınma sürecinde yapısal değişim, Rostowgil büyümenin aşamaları
|
|
8
|
Düal kalkınma modelleri (Lewis, Kaldor, Harris-Todaro)
|
|
9
|
Kalkınmanın faktörleri (Hicks, Harrod)
|
|
10
|
Nüfus ve kalkınma
|
|
11
|
Kaynakların dağılımı, vergiler, yatırım dağılımı
|
|
12
|
Kalkınmanın finansmanı, Finansal serbestleşme (McKinnon-Shaw modeli)
|
|
13
|
Vergilendirme ve iç borçlanma
|
|
14
|
Dış yardımlar, dış borçlanma, doğrudan yabancı sermaye yatırımları ve ihracat gelirleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Harun YAKIŞIK
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Harun Yakışık
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Muhteşem Kaynak, 2011, Kalkınma İktisadı, 4.Baskı, Gazi Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
Metin Berber, 2006, İktisadi Büyüme ve Kalkınma, 3. Baskı Derya Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
İktisadi Kalkınma alanında okutulan kavram, kuram ve modellerin tanıtımını yapmak ve bir ülkenin kalkınmasında önemli olduğu düşünülen politikalar, finansman kaynakları ve eğitim, sağlık ve çevre konularında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
|
5
|
2
|
İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme
|
-
|
3
|
Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme
|
3
|
4
|
İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (SPSS ve E-views vb) ileri düzeyde kullanabilme
|
-
|
5
|
Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere amprik çalışmalar yapabilme
|
5
|
6
|
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olma
|
-
|
7
|
İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme
|
5
|
8
|
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma
|
3
|
9
|
İktisat alanındaki teoriler ve yeni yaklaşımlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma
|
5
|
10
|
Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma
|
5
|