ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İŞGÜCÜ PİYASALARI VE İSTİHDAM İKT525 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-İş piyasalarının teorik olarak tanımlar.
    2-İş piyasası hareketlerini ve belirleyicilerini açıklar.
    3-İş piyasasındaki verilerini analiz eder.
    4-İş piyasasındaki faaliyetlerin istihdam ve işsizliğe etkisini belirler.
    5-Türkiyede işgücü hareketliliği ile İşsizlik ve İstihdam arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İş (emek) piyasası kavramı; türleri ve uygulanan politikalar
    2 İş piyasası politikaları ve Türkiye tahlili
    3 Emek seyyaliyeti ve işçi devri
    4 Emek mobilitesi türleri, emek göçünün belirleyicileri ve sonuçları
    5 İş piyasası düzenlemeleri, aktif-pasif tedbirler
    6 Emek arzı
    7 Nüfus ve işgücünün yapısı
    8 İstihdam ve yapısı
    9 İstihdam çeşitleri
    10 İstihdam teorileri
    11 İşsizlik ve teorik çerçevesi: İşsizlik tipleri ve diğer kavramlar
    12 Eksik istihdam, İşsizlik çareleri
    13 İstihdam politikaları
    14 Türkiyede İşsizlik ve İstihdam uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Ahmet Yurtseven
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Zaim, Sabahaddin (1997), Çalışma Ekonomisi, Filiz Kitabevi, İstanbul; Serter, Nur (1993), Genel olarak ve Türkiye açısından İstihdam ve Gelişme, İst. Üniversitesi Yayınları.
    Yardımcı Kitap Yavuz, Arif (2012), İşgücü, İstihdam ve kriz olgusu, İst. Tic. Odası Yayınları; Lordoğlu, K. (2003), Çalışma İktisadı, Der Yayınları, İstanbul; Elliot, R. (1997), Karşılaştırmalı Çalışma Ekonomisi, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları, Yayın No: 210, Ankara.
    Dersin Amacı Emek Teorisinin temellerine yönelik konular hakkında bilgi vermek, karşılaşılan ekonomik ve sosyal problemlerin daha iyi anlaşılmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği İş (emek) piyasası kavramı; türleri ve uygulanan politikalar( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1 İş piyasası politikaları ve Türkiye tahlili( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) Emek seyyaliyeti ve işçi devri ( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) Emek mobilitesi türleri, emek göçünün belirleyicileri ve sonuçları İş piyasası düzenlemeleri, aktif-pasif tedbirler( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) Emek arzı ( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) Nüfus ve işgücünün yapısı ( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) İstihdam ve yapısı ( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) İstihdam çeşitleri ( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) İstihdam teorileri ( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1& Arif Yavuz, İşgücü, İstihdam ve kriz Olgusu,) İşsizlik ve teorik çerçevesi: İşsizlik tipleri ve diğer kavramlar ( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1) Eksik istihdam, İşsizlik çareleri ( Arif Yavuz, İşgücü, İstihdam ve kriz olgusu,) İstihdam politikaları ( Arif Yavuz, İşgücü, İstihdam ve kriz olgusu,) Türkiye?de İşsizlik ve İstihdam uygulamaları( S. Zaim. Çalışma Ekonomisi. Böl. 1& Arif Yavuz, İşgücü, İstihdam ve kriz olgusu,)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
    2 İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme 3
    3 Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme -
    4 İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (SPSS ve E-views vb) ileri düzeyde kullanabilme -
    5 Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere amprik çalışmalar yapabilme -
    6 Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahip olma -
    7 İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme 5
    8 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma -
    9 İktisat alanındaki teoriler ve yeni yaklaşımlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olma 5
    10 Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster