ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Alman İdealizmi FEL503 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ele alınan filozofların temel felsefi kavram, problem ve görüşlerinin bilgisine sahip olmak
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler4012626
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fichte: Bilim öğretisi (Wissenschaftlehre) olarak felsefe
    2 Fichte: Bilim öğretisi (Wissenschaftlehre) olarak felsefe
    3 Fichte: İnsanın Belirlenimi
    4 Fichte: Doğal Hukukun Temelleri
    5 Schelling: Felsefenin İlkesi Olarak Ben
    6 Schelling: Doğa felsefesi üzerine düşünceler
    7 Schelling: Real ve ideal olanın doğadaki bağlantısı üzerine
    8 Schelling: İnsan özgürlüğünün özü
    9 Hegel: Varlık ve düşünce ilişkisi
    10 Hegel: Tinin görüngübilimi
    11 Hegel: Tinin görüngübilimi
    12 Hegel: Tinin görüngübilimi
    13 Hegel: Tinin görüngübilimi
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar E. Ali Kılçarslan-Güçlü Ateşoğlu, Fichte, Doğu-Batı Yayınları, Ankara 2006. Ö. Naci Soykan, Schelling, MTV Yayıncılık, İstanbul 2006. Hegel, Tinin Görüngü Bilimi, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınları, İstanbul 1986. Hegel, Tarihte Akıl, Çev. Önay Sözer, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1995.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kant tarafından başlatılan ve onun izleyicileri olan Fichte, Schelling ve Hegel tarafından temsil edilen idealist felsefenin teorik ve pratik felsefi problemlerinin incelenmesi. İdealist düşünürlerin, varlık, doğa, bilgi, sanat ve estetik konusundaki görüşlerinin seçilmiş metinler üzerinden ayrıntılı incelenmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 5
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 5
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 4
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 5
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster