ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilim Felsefesinde Özel Konular I FEL507 BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersi alanlar, bilim ile bilim olmayanın ayrımının farkına varır.
    2-Bilim felsefesinin temel problemlerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler4015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)012626
    Proje6014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   270
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilim ve Bilim Felsefesi İlişkisi, bilimsel bilginin doğa ve yapısına ilişkin temel tartışma ve problemler. Bilimde açıklama, yasa, kuram ve gözlem.
    2 Bir bilgi türü olarak bilimsel bilgi ile diğer bilgi türleri arasındaki farkları belirleme.
    3 Pozitivizm, Saint Simon ve August Comte?un Görüşleri
    4 August Comte ve Üç Hal Yasası
    5 Rudolph Carnap ve Pekiştirme Kavramı
    6 C.G. Hempel ve Açıklama Modeli
    7 Karl Popper ve Yanlışlama
    8 ARA SINAV
    9 Karl Popper ve Bilimsel Araştırmanın Mantığı
    10 Thomas Kuhn ve Bilimsel Devrimlerin Yapısı
    11 Thomas Kuhn ve Bilimsel Devrimlerin Yapısı
    12 Imre Lakatos ve Bilimsel Araştırma Programları
    13 Paul Feyerband?ın Anarşist Bilgi Kuramı
    14 Paul Feyerband?ın Anarşist Bilgi Kuramı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap Popper, K., Bilimsel Araştırmanın Mantığı, Çeviren: İlknur Aka & İbrahim Turan, YKY, İstanbul 1998. Kuhn, T.S., Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Çeviren: Nilüfer Kuyaş, İstanbul 1982. Reichenbach, H., Bilimsel Felsefenin Doğuşu, Çev. Cemal Yıldırım, İstanbul: Remzi Kitabevi. Feyerabend, P. K., Yönteme Hayır, Çev. Ahmet İnam, Ara Yayınları, 1991. Lakatos, I, Bilginin Gelişimi ve Bilginin Temelleri, Çev. Hüsamettin Arslan, Paradigma Yay, İstanbul, 1992. - Yıldırım, C. Bilim Felsefesi, Remzi Kitapevi, İstanbul, 2008.
    Dersin Amacı Bilimsel bilginin diğer bilgi türlerinden farkını anlamak Bilim felsefesinin temel problemlerini ve kavramlarını anlamak. Çeşitli bilim dalların felsefi problemleri hakkında bilgi edinmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 4
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 5
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 5
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 4
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 5
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster