Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimin Tanımı
|
K1- ss. 18-33
|
2
|
Bilimsel Yöntem I
|
K1- ss. 38- 57
|
3
|
Bilimsel Yöntem II
|
K1- ss. 57-69
|
4
|
Bilgi, Bilimsel Bilgi I
|
K1- ss. 50-60
|
5
|
Bilgi, Bilimsel Bilgi II
|
K1- ss. 60-65
|
6
|
Bilgi, Bilimsel Bilgi III
|
K1- ss. 65-70
|
7
|
Bilgi Kuramı ile Bilim İlişkisi I
|
K1- ss. 73-77
|
8
|
Bilgi Kuramı ile Bilim İlişkisi II
|
K1- ss. 77-87
|
9
|
Bilgi Kuramı ile Bilim İlişkisi III
|
K1-ss. 87-100
|
10
|
Toplum Bilimlerinin Teorik Temelleri I
|
K1- ss. 106- 115
|
11
|
Toplum Bilimlerinin Teorik Temelleri II
|
K1- ss. 116-125
|
12
|
Toplum Bilimlerinin Teorik Temelleri III
|
K1- ss. 126-135
|
13
|
Bilimsel Nesnellik ve Tarihselcilik I
|
K1- ss. 157-159
|
14
|
Bilimsel Nesnellik ve Tarihselcilik II
|
K1- ss. 159-164
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5
|
2
|
Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
2
|
3
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
2
|
7
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
4
|
13
|
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
5
|