ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Büyük Düşünürler II ( Platon) FEL514 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Platonun yaşamını,eserlerini ve temel felsefi yaklaşımını kavrayabilmek.
    2-Platonun gerçekliğe ilişkin düşüncelerini, temel kavramları üzerinden sorgulayabilmek.
    3-Platonun epistemolojik ve etik yaklaşımı üzerinden, diyalektik-felsefi sorgulama yetisini kazanabilmek.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler6015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4012626
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Platonun yaşamı ve eserleri
    2 Platonun Epistemolojik Yaklaşımı
    3 Platonun Epistemolojik Yaklaşımı (Devam)
    4 Platonda Gerçeklik ve Sofistlerin Eleştirisi
    5 Protagoras Diyalogu (Sofistler Üzerine)
    6 İdea
    7 Devlet ve Mağara Anolojisi
    8 ÖDEV DEĞERLENDİRMESİ
    9 İdea ve En Yüksek İyi
    10 İdea ve En Yüksek İyi (Devam)
    11 Menon Diyalogu (Erdem Üzerine)
    12 Devlet Kitabı
    13 Devlet Kitabı (Devam)
    14 Devlet Kitabı (Devam)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Platon, Devlet, Sosyal Yayınları, İstanbul, 2002 Copleston, Frederick, Platon, İdea Yayınları, İstanbul, 1995 Platon, DİYALOGLAR 1, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1996 Platon, DİYALOGLAR 2, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1999 Baehr, Jason, ,Character, Reliability and Virtue Epistemology, http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-9213.2006. Lee, Mi-Kyoung, "Epistemology after Protagoras: Responses to Relativism in Plato, Aristotle and Democritus, Oxford: Oxford University Pres, 2005.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Platon?un epistemolojik yaklaşımını etik düşüncesine bağlayarak, Diyaloglar üzerinden incelemek, gerçeklik, idea, kavram, ideal devlet, ruhun ölümsüzlüğü,bilgi, erdem ve en yüksek iyi gibi kavramları sorgulayarak kavrayabilmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 4
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 5
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 5
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster