ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Büyük Düşünürler II ( Platon) FEL514 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Platon felsefesine ilişkin genel bir kavrayış edinir.
    2-Platon felsefesine ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanır.
    3-Platon`un kavramlarını Sokrates öncesi filozoflardaki kavramlarla kıyaslayarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje5018080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   252
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,4 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Platon I K1 - S.50 - 61
    2 Platon II K1 - S.62 - 73
    3 Platon III K1 - S.74 - 85
    4 Platon IV K1 - S.86 - 97
    5 Platon V K1 - S.98 - 109
    6 Platon VI K1 - S.110 - 121
    7 Platon VII K1 - S.122 - 133
    8 Platon VIII K1 - S.134 - 145
    9 Platon IX K1 - S.146 - 157
    10 Platon X K1 - S.158 - 169
    11 Platon XI K1 - S.170 - 181
    12 Platon XII K1 - S.182 - 193
    13 Platon XIII K1 - S.194 - 205
    14 Platon XIV K1 - S.206 - 217
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Abdullah Onur AKTAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Abdullah Onur Aktaş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Platon. (2016). Kratylos. İstanbul: Dergah Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Platon`un felsefesini temel eserleri üzerinden değerlendirmek. Bu bağlamda Platon`un çizdiği dünya görüşünü tartışmak.
    Dersin İçeriği Platon`un kavram, problem ve görüşleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. -
    8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. -
    9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. -
    12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. -
    13 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster