ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Etik Yaklaşımlar FEL517 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. Çağdaş ahlak kurmalarının temel görüşlerini tanır.
    2-2. Çağdaş ahlak kuramlarının geleneksel ahlak kuramlardan farkını ayırt eder.
    3-3. Çağdaş ahlak felsefesinin problemlerini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012626
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Analitik felsefede etik
    2 Ahlak ve Dil
    3 Modern ahlak kurmalarının eleştirisi
    4 Modern ahlak kurmalarının eleştirisi
    5 Aristotelesçi kuramlar
    6 Aristotelesçi kuramlar
    7 Çağdaş Kantçı etik kuramlar
    8 Ara sınav
    9 Çağdaş Kantçı etik kuramlar
    10 Çağdaş Kantçı etik kuramlar
    11 Yararcı ahlak ve eleştirisi
    12 Yararcı ahlak ve eleştirisi
    13 Meta-etik alanındaki gelişmeler
    14 Meta-etik alanındaki gelişmeler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar MacIntyre, Alasdair, Ethik?in Kısa Tarihi, (Çev. Hakkı Hünler, Solmaz Z. Hünler), Paradigma J. Nuttall, Etiğe Giriş, İstanbul 1997,
    Yardımcı Kitap İoanna Kuçuradi, Etik, (Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2002). Aristoteles, Nikomakhos?a Etik, (Çev. Saffet Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1997. Gorecki, Jan. Justifying Ethics, Transaction Publishers ,New Brunswick and London , 1996. Yayınları, İstanbul, 2001. Aydın, Mehmet S., Tanrı-Ahlak İlişkisi, Ankara 1991, I. Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, Çev. I. Kuçuradi, Ankara 1995, H. Z. Ülken, Ahlak, İstanbul 2001 CEVİZCİ, Ahmet, Etiğe Giriş , Cevizci, Paradigma Yayınları İstanbul 2002
    Dersin Amacı Etiğin problem alanlarının belirlenmesi ve bu alanda ortaya çıkan problemlerin gözden geçirilmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 5
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster