Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eleştirel Kurama Giriş
|
K1: ss. 15-181
|
2
|
Adorno ve Horkheimer: Aydınlanmanın Diyalektiği I
|
K2: ss. 10-68
|
3
|
Adorno ve Horkheimer: Aydınlanmanın Diyalektiği II
|
K2: ss. 68-162
|
4
|
Kültür Endüstrisi
|
K3: ss. 7-121
|
5
|
Walter Benjamin`e Giriş
|
YK1: ss. 7-52
YK2: ss. 7-38
|
6
|
Walter Benjamin: Hikâye Anlatıcılığı Sanatı ve Deneyim
|
K4: ss. 77-100
|
7
|
Walter Benjamin`in Pasajlar Çalışması I
|
K5: ss. 87-201
|
8
|
Walter Benjamin`in Pasajlar Çalışması II
|
K5: ss. 202-277
|
9
|
Walter Benjamin: Sanat Eseri ve Aura
|
K5: ss. 50-87
|
10
|
Walter Benjamin: Sanat ve Politika İlişkisi I
|
K8: ss. 3-38
|
11
|
Walter Benjamin: Sanat ve Politika İlişkisi II
|
K5: ss. 50-87
|
12
|
Walter Benjamin`in Gerçeküstücülük Üzerine Düşünceleri
|
K9: ss. 155-168
|
13
|
Walter Benjamin`in Epik Tiyatro Üzerine Düşünceleri
|
K6: ss. 7-132
|
14
|
Walter Benjamin`in Düşünceleri Bağlamında Savaş ve Estetik İlişkisi
|
K7: ss. 105-128
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ERKEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Fatma Erkek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Slater, P. (1998). Frankfurt Okulu. (Çev. Ahmet Özden). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
K2: Adorno, T. W. ve Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. (Çev. Nihat Ülner-Elif Öztarhan Karadoğan). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
K3: Adorno, T. W. (2009). Kültür Endüstrisi. (Çev. Nihat Ülner-Mustafa Tüzel-Elçin Gen). İstanbul: İletişim Yayınları.
K4: Benjamin, W. (2012). "Hikâye Anlatıcısı". Son Bakışta Aşk içinde. (Çev. Nurdan Gürbilek-Sabir Yücesoy). İstanbul: Metis Yayınları.
K5: Benjamin, W. (2013). Pasajlar. (Çev. Ahmet Cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
K6: Benjamin, W. (2011). Brecht`i Anlamak. (Çev. Haluk Barışcan-Güven Işısağ). İstanbul: Metis Yayınları.
K7: Benjamin, W. (1982). "Alman Faşizm Kuramları: Ernst Jünger`in Denemeler Derlemesi `Savaş ve Savaşçı` Üzerine". Estetize Edilmiş Yaşam içinde. (Çev. Ünsal Oksay). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
K8: Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Agora Kitaplığı.
K9: Benjamin, W. (2012). "Gerçeküstücülük: Avrupalı Aydının Son Fotoğrafı". (Çev. Nurdan Gürbilek-Sabir Yücesoy). Son Bakışta Aşk içinde. İstanbul: Metis Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Oskay, Ü. (1982). "Walter Benjamin Üzerine". Estetize Edilmiş Yaşam içinde. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
YK2: Gürbilek, N. (2012). "Sunuş". Son Bakışta Aşk içinde. İstanbul: Metis Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı Frankfurt Okulu düşünürlerinin görüşlerini incelemek ve yorumlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Eleştirel Kuram, Frankfurt Okulu düşünürlerinin tartıştıkları temel sorunlar ve Walter Benjamin`in temel çalışmaları ve düşünceleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5
|
2
|
Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
3
|
3
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
7
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
-
|
13
|
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|