ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eleştirel Felsefe FEL523 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Frankfurt Okulu`nu inceler.
    2-Frankfurt Okulu düşünürlerinin ele aldığı temel problemleri tartışır.
    3-Walter Benjamin`in eserlerini inceler ve düşüncelerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje5016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eleştirel Kurama Giriş K1: ss. 15-181
    2 Adorno ve Horkheimer: Aydınlanmanın Diyalektiği I K2: ss. 10-68
    3 Adorno ve Horkheimer: Aydınlanmanın Diyalektiği II K2: ss. 68-162
    4 Kültür Endüstrisi K3: ss. 7-121
    5 Walter Benjamin`e Giriş YK1: ss. 7-52 YK2: ss. 7-38
    6 Walter Benjamin: Hikâye Anlatıcılığı Sanatı ve Deneyim K4: ss. 77-100
    7 Walter Benjamin`in Pasajlar Çalışması I K5: ss. 87-201
    8 Walter Benjamin`in Pasajlar Çalışması II K5: ss. 202-277
    9 Walter Benjamin: Sanat Eseri ve Aura K5: ss. 50-87
    10 Walter Benjamin: Sanat ve Politika İlişkisi I K8: ss. 3-38
    11 Walter Benjamin: Sanat ve Politika İlişkisi II K5: ss. 50-87
    12 Walter Benjamin`in Gerçeküstücülük Üzerine Düşünceleri K9: ss. 155-168
    13 Walter Benjamin`in Epik Tiyatro Üzerine Düşünceleri K6: ss. 7-132
    14 Walter Benjamin`in Düşünceleri Bağlamında Savaş ve Estetik İlişkisi K7: ss. 105-128
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatma ERKEK
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Fatma Erkek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Slater, P. (1998). Frankfurt Okulu. (Çev. Ahmet Özden). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. K2: Adorno, T. W. ve Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği. (Çev. Nihat Ülner-Elif Öztarhan Karadoğan). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. K3: Adorno, T. W. (2009). Kültür Endüstrisi. (Çev. Nihat Ülner-Mustafa Tüzel-Elçin Gen). İstanbul: İletişim Yayınları. K4: Benjamin, W. (2012). "Hikâye Anlatıcısı". Son Bakışta Aşk içinde. (Çev. Nurdan Gürbilek-Sabir Yücesoy). İstanbul: Metis Yayınları. K5: Benjamin, W. (2013). Pasajlar. (Çev. Ahmet Cemal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. K6: Benjamin, W. (2011). Brecht`i Anlamak. (Çev. Haluk Barışcan-Güven Işısağ). İstanbul: Metis Yayınları. K7: Benjamin, W. (1982). "Alman Faşizm Kuramları: Ernst Jünger`in Denemeler Derlemesi `Savaş ve Savaşçı` Üzerine". Estetize Edilmiş Yaşam içinde. (Çev. Ünsal Oksay). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. K8: Benjamin, W. (2012). Fotoğrafın Kısa Tarihi. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Agora Kitaplığı. K9: Benjamin, W. (2012). "Gerçeküstücülük: Avrupalı Aydının Son Fotoğrafı". (Çev. Nurdan Gürbilek-Sabir Yücesoy). Son Bakışta Aşk içinde. İstanbul: Metis Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Oskay, Ü. (1982). "Walter Benjamin Üzerine". Estetize Edilmiş Yaşam içinde. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. YK2: Gürbilek, N. (2012). "Sunuş". Son Bakışta Aşk içinde. İstanbul: Metis Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Frankfurt Okulu düşünürlerinin görüşlerini incelemek ve yorumlamaktır.
    Dersin İçeriği Eleştirel Kuram, Frankfurt Okulu düşünürlerinin tartıştıkları temel sorunlar ve Walter Benjamin`in temel çalışmaları ve düşünceleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
    2 Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. -
    8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
    9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. -
    12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. -
    13 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster