Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tasavvufun Tanımı
|
|
2
|
Tasavvuf ve İslam
|
|
3
|
Tasavvuf ve Felsefe
|
|
4
|
Hasan-ı Basri’nin Zühd Anlayışı
|
|
5
|
Cüneyd-i Bağdadi’de Tanrı ve İnsan
|
|
6
|
Hallac-ı Mansûr’da Tanrı ve Kozmos
|
|
7
|
Ebu Hâmid el-Gazâlî ve İhya’da Tasavvuf
|
|
8
|
İbn Arabi’de İlâhi Aşk I
|
|
9
|
İbn Arabi’de İlâhi Aşk II
|
|
10
|
İbn Arabi’de Varlığın Birliği
|
|
11
|
Tasavvufun İnsan ve Tanrı Anlayışını Değerlendirme-I-
|
|
12
|
Tasavvufun İnsan ve Tanrı Anlayışına Değerlendirme –II-
|
|
13
|
Tasavvuf Epistemolojisi ve İslam Bilimlerindeki Yeri
|
|
14
|
Tasavvufta Metodoloji Sorunu
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur.
|
3
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
4
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
-
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
3
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|