ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıta Avrupa Felsefesi I FEL529 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ele alınan filozofların temel felsefi kavram, problem ve görüşlerinin bilgisini edinmek.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler4012626
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   230
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,67 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hegel: Tinin Görüngübilimi
    2 Hegel: Tinin Görüngübilimi
    3 Marx : Hegel Eleştirisi, Diyalektik Materyalizm
    4 Marx : Hegel Eleştirisi, Diyalektik Materyalizm
    5 Marx : Hegel Eleştirisi, Diyalektik Materyalizm
    6 Kierkegaard: Öznellik ve Hakikat
    7 Kierkegaard: Korku ve Titreme
    8 Kierkegaard: Kaygı ve İroni
    9 Nietzsche: Güç İstenci
    10 Nietzsche: Güç İstenci
    11 Nietzsche: Güç İstenci
    12 Husserl: Fenomenolojik Yöntem
    13 Husserl: Fenomenolojik Yöntem
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Hegel, Tinin Görüngü Bilimi, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınları, İstanbul 1986. Marx, Hegel?in Hukuk Felsefesinin Eleştirisi, Çev. Kenan Somer, Sol Yayınları, Ankara 1997. K. Gödelek, Kierkegaard, Say Yayınları, İstanbul 2010. Nietzsche, Güç İstenci, Çev. Sedat Umran, Birey Yayıncılık, İstanbul 2002. Husserl, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders, Çev. Harun Tepe, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 1997.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kant sonrası eleştirel felsefi düşüncenin gelişmesinde belirleyici olan Hegel, Marx, Kierkegaard, Nietzsche ve Husserl`in görüşlerinin ayrıntılı incelenmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 4
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 4
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster