ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıta Avrupa Felsefesi II FEL530 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ele alınan filozofların temel felsefi kavram, problem ve görüşlerinin bilgisine sahip olmak.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   204
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,8 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Plato
    2 Aristotle
    3 Hume
    4 Schelling
    5 Hölderlin
    6 Hegel
    7 Kierkegard
    8 Schopenhauer
    9 Nietzsche
    10 Benjamin and Schmitt
    11 Heidegger
    12 Camus
    13 Arthur Miller
    14 Zizek
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar A. Megill, Aşırılığın Peygamberleri, Çev. Tuncay Birkan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara 1998. M. Hedegger, Varlık ve Zaman, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınları, İstanbul 2004. J. P. Sartre, Varoluşçuluk, Çev. Asım Bezirci, Say Yayınları, İstanbul 1997. Q. Skinner, Çağdaş Temel Kuramlar, Çev. Ahmet Demirhan, Vadi Yayınları, Ankara 1997. Gadamer, Hakikat ve Yöntem I-II, Çev. H. Arslan-İ. Yavuzcan, Paradigma Yayınları, İstanbul 2008. M. Foucault, İktidarın Gözü, Çev. Işık Ergüden, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çağdaş felsefi problemleri eleştirel biçimde ele alan Heidegger, Sartre, Gadamer, Habermas, Derrida ve Foucault`nun görüşlerinin ayrıntılı incelenmesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 5
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 4
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 5
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster