Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Herder: İnsanlık Tarihi Felsefesi
|
|
2
|
Herder: İnsanlık Tarihi Felsefesi
|
|
3
|
Kant: Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi
|
|
4
|
Kant: Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi
|
|
5
|
Fichte: Çağımızın Temel Karakteristikleri
|
|
6
|
Schelling: Tarihin Felsefesi Olur mu?
|
|
7
|
Hegel: Dünya Tarihi Felsefesi
|
|
8
|
Hegel: Tarihte Akıl
|
|
9
|
Schopenhauer: İstenç ve Tasarım Olarak Dünya
|
|
10
|
Schopenhauer: İstenç ve Tasarım Olarak Dünya
|
|
11
|
Collingwood:Tarihin Yapısı, Nesnesi, Yöntemi ve Değeri
|
|
12
|
Collingwood:Tarihin Yapısı, Nesnesi, Yöntemi ve Değeri
|
|
13
|
Collingwood:Tarihin Yapısı, Nesnesi, Yöntemi ve Değeri
|
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
D. Özlem-G. Ateşoğlu, Tarih Felsefesi Seçme Metinler, Doğu-Batı Yayınları, Ankara 2006.
R. G. Collingwood, Tarih Tasarımı, Çev. Kurtuluş Dinçer, Doğu-Batı Yayınları, Ankara 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tarih felsefesinin temel problemleri, tarihin anlamı ve yasaları üzerine tartışmalar, Herder, Kant, Fichte, Schelling, Hegel, Schopenhauer ve Collingwood gibi düşünürlerin ayrıntılı bir incelemesi.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur.
|
5
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
4
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
4
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
4
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
4
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
5
|