ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarih Felsefesi FEL536 BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ele alınan filozofların tarih konusundaki temel felsefi kavram, problem ve görüşlerinin bilgisine sahip olma.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler4013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Herder: İnsanlık Tarihi Felsefesi
    2 Herder: İnsanlık Tarihi Felsefesi
    3 Kant: Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi
    4 Kant: Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi
    5 Fichte: Çağımızın Temel Karakteristikleri
    6 Schelling: Tarihin Felsefesi Olur mu?
    7 Hegel: Dünya Tarihi Felsefesi
    8 Hegel: Tarihte Akıl
    9 Schopenhauer: İstenç ve Tasarım Olarak Dünya
    10 Schopenhauer: İstenç ve Tasarım Olarak Dünya
    11 Collingwood:Tarihin Yapısı, Nesnesi, Yöntemi ve Değeri
    12 Collingwood:Tarihin Yapısı, Nesnesi, Yöntemi ve Değeri
    13 Collingwood:Tarihin Yapısı, Nesnesi, Yöntemi ve Değeri
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar D. Özlem-G. Ateşoğlu, Tarih Felsefesi Seçme Metinler, Doğu-Batı Yayınları, Ankara 2006. R. G. Collingwood, Tarih Tasarımı, Çev. Kurtuluş Dinçer, Doğu-Batı Yayınları, Ankara 2007.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tarih felsefesinin temel problemleri, tarihin anlamı ve yasaları üzerine tartışmalar, Herder, Kant, Fichte, Schelling, Hegel, Schopenhauer ve Collingwood gibi düşünürlerin ayrıntılı bir incelemesi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. 4
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 4
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster