Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı, amaçları ve içeriği
|
|
2
|
Etik Kuramlar
|
K1, s. 19-40
|
3
|
Eşitlik ve İçerimleri
|
K1, s. 40-85
|
4
|
Hayvanlar için Eşitlik?
|
K1, s. 85-118, YK1, s. 37-64
|
5
|
Öldürmenin Nesi Kötü?
|
K1, s. 18-150
|
6
|
Can Almak: Hayvanlar
|
K1, s. 150-191, YK1, s. 147-256
|
7
|
Can Almak: Embriyo ve Fetüs
|
K1, s. 191-237, YK2, s. 27-53
|
8
|
Can Almak İnsanlar
|
K1, s. 237-288, YK2 , s. 101-160
|
9
|
Zengin ve Yoksul
|
K1, s. 288-324
|
10
|
İklim Değişikliği
|
K1, s. 324-355
|
11
|
Çevre
|
K1, s. 355-381, YK3, s. 251-292
|
12
|
Sivil İtaatsizlik
|
K1, s. 381-410
|
13
|
Neden Ahlaki Davranalım?
|
K1, s. 410-439
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Ü. Murat Öner
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Murat Öner
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Peter Singer (2015). Pratik Etik, İthaki Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Peter Singer (2005). Hayvan Özgürleşmesi, Ayrıntı Yayınları.
YK2: John Harris (1998). Hayatın Değeri, Ayrıntı Yayınları.
YK3: Joseph Des Jardins (2006). Çevre Etiği: Çevre Felsefesine Giriş, İmge Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, etiğin tıp, biyoetik, çevre ve siyaset alanlarındaki problemlere nasıl uygulanacağını kavratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste tıp etiği, biyoetik, siyaset etiği, ve çevre etiğinde tartışılan konular ele alınmakta ve bu tartışmaların felsefe ile ilişkisi öğretilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur.
|
5
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
2
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
3
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
2
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|