Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı, amaçları ve içeriği
|
|
2
|
Etik Kuramlar
|
K1, s. 19-40
|
3
|
Eşitlik ve İçerimleri
|
K1, s. 40-85
|
4
|
Hayvanlar için Eşitlik?
|
K1, s. 85-118, YK1, s. 37-64
|
5
|
Öldürmenin Nesi Kötü?
|
K1, s. 18-150
|
6
|
Can Almak: Hayvanlar
|
K1, s. 150-191, YK1, s. 147-256
|
7
|
Can Almak: Embriyo ve Fetüs
|
K1, s. 191-237, YK2, s. 27-53
|
8
|
Can Almak İnsanlar
|
K1, s. 237-288, YK2 , s. 101-160
|
9
|
Zengin ve Yoksul
|
K1, s. 288-324
|
10
|
İklim Değişikliği
|
K1, s. 324-355
|
11
|
Çevre
|
K1, s. 355-381, YK3, s. 251-292
|
12
|
Sivil İtaatsizlik
|
K1, s. 381-410
|
13
|
Neden Ahlaki Davranalım? I
|
K1, s. 410-439
|
14
|
Neden Ahlaki Davranalım? II
|
K1, s. 410-439
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Ü. Murat Öner
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Murat Öner
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Singer. P. (2015). Pratik Etik. İthaki Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Singer. P. (2005). Hayvan Özgürleşmesi, Ayrıntı Yayınları.
YK2: Harris. J. (1998). Hayatın Değeri. Ayrıntı Yayınları.
YK3: Des Jardins. J. (2006). Çevre Etiği: Çevre Felsefesine Giriş. İmge Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, etiğin tıp, biyoetik, çevre ve siyaset alanlarındaki problemlere nasıl uygulanacağını kavratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste tıp etiği, biyoetik, siyaset etiği, ve çevre etiğinde tartışılan konular ele alınmakta ve bu tartışmaların felsefe ile ilişkisi öğretilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
2
|
Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
4
|
3
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
-
|
13
|
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
3
|