ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlıca Felsefe Metinleri I FEL544 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlıca matbu metin okur.
    2-Osmanlıca matbu metinlerin doğru transliterasyonunu yapar.
    3-Osmanlıca matbu felsefe metinleri okur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1210120
    Ödevler3012224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   236
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,87 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Felsefe ve Bilim tarihinde Osmanlıcanın önemi ve gerekliliği K1: 6-13
    2 Osmanlıca kelime alıştırmaları ve cümle örnekleri I K1: 13-19
    3 Osmanlıca kelime alıştırmaları ve cümle örnekleri II K1: 19-25
    4 Osmanlıca Metin Okuma: Kuzu ve Bebek, Çiftçinin Nasihati, İnsan K1: 25-27
    5 Osmanlıca Metin Okuma: Sabah, Papatya, Parmaklık. K1: 27-30
    6 Osmanlıca Metin Okuma: Gel On Para, Allah, Salıncak, Vakit. K1: 30-34
    7 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", I. K2: Makale I
    8 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", II. K2: Makale II
    9 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", III. K2: Makale III
    10 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2)", I. K3: Makale I
    11 Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2)", II. K3: Makale II
    12 Osmanlıca Metin Okuma: "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", I. K4: Makale I
    13 Osmanlıca Metin Okuma: "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", II. K4: Makale II
    14 Osmanlıca Metin Okuma:"Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", III. K4: Makale III
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayşe KÖKCÜ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Ayşe Kökcü

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Açıkel, T. (2010). Osmanlıca Metinleri Okumaya Giriş. Ankara: Tudiad Yayınları. K2: Salih Zeki (1307). Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1). Mekteb, 15, 186-188. K3: Salih Zeki (1307). Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2). Mekteb, 16, 202-203. K4: Salih Zeki (1307). Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3). Mekteb, 17, 214-216.
    Yardımcı Kitap YK1: Kurt, Y. (2017). Osmanlıca Dersleri 1, Ankara: Akçağ Yayınları.
    Dersin Amacı Osmanlıca Matbu Metinleri okuyabilecek düzeye gelebilmek.
    Dersin İçeriği Osmanlıca matbu metin okuma öğretimi ve alıştırma olarak Salih Zeki Bey`in Mektep dergisinde yayınlanmış üç makalesinin transliterasyonu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. -
    2 Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. -
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. -
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 3
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. -
    8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. -
    12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. -
    13 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster