Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Felsefe ve Bilim tarihinde Osmanlıcanın önemi ve gerekliliği
|
K1: 6-13
|
2
|
Osmanlıca kelime alıştırmaları ve cümle örnekleri I
|
K1: 13-19
|
3
|
Osmanlıca kelime alıştırmaları ve cümle örnekleri II
|
K1: 19-25
|
4
|
Osmanlıca Metin Okuma: Kuzu ve Bebek, Çiftçinin Nasihati, İnsan
|
K1: 25-27
|
5
|
Osmanlıca Metin Okuma: Sabah, Papatya, Parmaklık.
|
K1: 27-30
|
6
|
Osmanlıca Metin Okuma: Gel On Para, Allah, Salıncak, Vakit.
|
K1: 30-34
|
7
|
Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", I.
|
K2: Makale I
|
8
|
Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", II.
|
K2: Makale II
|
9
|
Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1)", III.
|
K2: Makale III
|
10
|
Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2)", I.
|
K3: Makale I
|
11
|
Osmanlıca Metin Okuma: Salih Zeki, "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2)", II.
|
K3: Makale II
|
12
|
Osmanlıca Metin Okuma: "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", I.
|
K4: Makale I
|
13
|
Osmanlıca Metin Okuma: "Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", II.
|
K4: Makale II
|
14
|
Osmanlıca Metin Okuma:"Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3)", III.
|
K4: Makale III
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ayşe KÖKCÜ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ayşe Kökcü
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Açıkel, T. (2010). Osmanlıca Metinleri Okumaya Giriş. Ankara: Tudiad Yayınları.
K2: Salih Zeki (1307). Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (1). Mekteb, 15, 186-188.
K3: Salih Zeki (1307). Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (2). Mekteb, 16, 202-203.
K4: Salih Zeki (1307). Hikmet-i Tabîiyye: Elektrike Dâir Malûmât-ı Umûmiyye (3). Mekteb, 17, 214-216.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Kurt, Y. (2017). Osmanlıca Dersleri 1, Ankara: Akçağ Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Osmanlıca Matbu Metinleri okuyabilecek düzeye gelebilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlıca matbu metin okuma öğretimi ve alıştırma olarak Salih Zeki Bey`in Mektep dergisinde yayınlanmış üç makalesinin transliterasyonu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
2
|
Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
-
|
3
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
4
|
4
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
-
|
13
|
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4
|