ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İslam Dünyası`nda Bilim Merkezleri FEL546 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belirli felsefeler ve düşünce okullarını tanır.
    2-Felsefi terimler ve problemleri tanır.
    3-Ders, yaşam boyu öğrenme yeteneğini arttırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler6022550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   252
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,4 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortaçağda Müslüman Devletlerin Bilime Yaklaşımı K1: s. 1-25, K2: s. 128-185.
    2 İslam Dünyası`nın ilk Bilim ve Çeviri Merkezi Beytü`l Hikme`nin Kuruluşu K1: s. 25-49.
    3 Beytü`l Hikme Sayesinde Kültürel Aktarım K3: s. 27-52.
    4 Beytü`l Hikme`de Çevirilen Kitaplar K3: s. 52-71.
    5 Beytü`l Hikme`de Antik Yunan`dan Çevrilen Eserler K3: s. 99-108.
    6 Beytü`l Hikme`de Yetişen Müslüman Bilim Adamları I K3: s. 115-127.
    7 Beytü`l Hikme`de Yetişen Müslüman Bilim Adamları II K3: s. 184-200.
    8 Harezmi K2: s. 331-349.
    9 Endülüs`te İlmi Anlayış YK1: s. 27-68.
    10 Endülüs`ün Çeviri Merkezleri: Toledo Çevresi ve Sevilla YK1: s. 235-243.
    11 Arapça`dan Avrupa Dillerine Çevrilen Eserler YK1: s. 243-268.
    12 Endülüs`ün Avrupa Bilimine Etkisi YK1: s. 346-365.
    13 Endülüs`te Yetişen Müslüman Bilim Adamları I YK1: s. 371-412.
    14 Endülüs`te Yetişen Müslüman Bilim Adamları II YK1: s. 412-422.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayşe KÖKCÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Nasr, S. H. (2006). İslâm ve Bilim. İstanbul: İnsan Yayınları. K2: Raşid, R. (2006). İslam Bilim Tarihi I, İstanbul: Litera Yayınları. K3: Demirci, M. (2016). Beytül-Hikme. İstanbul: İnsan Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Karlığa, B. (2004). İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkileri, İstanbul: Litera Yayıncılık. YK2: Özdemir, M. (1997). Endülüs Müslümanları: İlim ve Kültür Tarihi, Ankara: TDV Yayınları.
    Dersin Amacı İslam devletlerinde kurulan bilim merkezlerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği İslam devletlerindeki bilim merkezleri ve çeviri hareketleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 3
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. -
    8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. -
    9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. -
    12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. -
    13 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster