Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin açıklanması, genel olarak biyoloji tarihi dersinde işlenecek konu başlıklarının tanıtılması
|
|
2
|
İlk Uygarlıklarda Biyoloji I
|
K1: 13-67
|
3
|
İlk Uygarlıklarda Biyoloji II
|
K1: 79-115
|
4
|
Ortaçağ`da Biyoloji
|
K1: 115-137
|
5
|
Rönesans`ta Biyoloji I
|
K1:137-143
|
6
|
Rönesans`ta Biyoloji II
|
K1: 143-203
|
7
|
On Yedinci Yüzyılda Biyoloji I
|
K1: 203-223
|
8
|
On Yedinci Yüzyılda Biyoloji II
|
K1: 223-249
|
9
|
On Sekizinci Yüzyılda Biyoloji I
|
K1: 249-300
|
10
|
On Sekizinci Yüzyılda Biyoloji II
|
K1: 300-380
|
11
|
On Dokuzuncu Yüzyılda Biyoloji I
|
K2: 1-110
|
12
|
On Dokuzuncu Yüzyılda Biyoloji II
|
K2: 110-220
|
13
|
Yirminci Yüzyılda Biyoloji I
|
YK1: 1-187
|
14
|
Yirminci Yüzyılda Biyoloji II
|
YK1: 1-187
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Ü. Murat Öner
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Kahya, E., Öner, M. (2007). Biyoloji Tarihi İlk Uygarlıklardan On Dokuzuncu Yüzyıla.Ankara: İmge Yayınevi.
K2: Kahya, E., Öner, M. (2012). Modern Biyolojinin Doğuşu. Ankara: Nobel Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Allen, G. (1978). Life Sciences in Twentieth Century, Cambridge.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, bir bilim olarak biyolojinin tarihini öğrenmek ve biyoloji tarihindeki tartışmaları kavramaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste ilk uygarlıklardan günümüze biyoloji tarihinde tartışılan konular ele alınmakta ve bu tartışmaların felsefe ile ilişkisi öğretilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
2
|
Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
|
4
|
3
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
6
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
3
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
|
3
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
|
3
|
12
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
|
-
|
13
|
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
5
|