ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyoloji Tarihi FEL549 GÜZ 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyoloji tarihinde tartışılan problemleri analiz eder.
    2-Bilim tarihi ile felsefe tarihi arasındaki ilişkiyi yorumlar.
    3-Bir bilim olarak biyolojinin felsefi problemlerini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin açıklanması, genel olarak biyoloji tarihi dersinde işlenecek konu başlıklarının tanıtılması
    2 İlk Uygarlıklarda Biyoloji I K1: 13-67
    3 İlk Uygarlıklarda Biyoloji II K1: 79-115
    4 Ortaçağ`da Biyoloji K1: 115-137
    5 Rönesans`ta Biyoloji I K1:137-143
    6 Rönesans`ta Biyoloji II K1: 143-203
    7 On Yedinci Yüzyılda Biyoloji I K1: 203-223
    8 On Yedinci Yüzyılda Biyoloji II K1: 223-249
    9 On Sekizinci Yüzyılda Biyoloji I K1: 249-300
    10 On Sekizinci Yüzyılda Biyoloji II K1: 300-380
    11 On Dokuzuncu Yüzyılda Biyoloji I K2: 1-110
    12 On Dokuzuncu Yüzyılda Biyoloji II K2: 110-220
    13 Yirminci Yüzyılda Biyoloji I YK1: 1-187
    14 Yirminci Yüzyılda Biyoloji II YK1: 1-187
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Ü. Murat Öner
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Kahya, E., Öner, M. (2007). Biyoloji Tarihi İlk Uygarlıklardan On Dokuzuncu Yüzyıla.Ankara: İmge Yayınevi. K2: Kahya, E., Öner, M. (2012). Modern Biyolojinin Doğuşu. Ankara: Nobel Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Allen, G. (1978). Life Sciences in Twentieth Century, Cambridge.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, bir bilim olarak biyolojinin tarihini öğrenmek ve biyoloji tarihindeki tartışmaları kavramaktır.
    Dersin İçeriği Bu derste ilk uygarlıklardan günümüze biyoloji tarihinde tartışılan konular ele alınmakta ve bu tartışmaların felsefe ile ilişkisi öğretilmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Felsefe ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 4
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. -
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. -
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 3
    8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
    9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. -
    10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 3
    12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. -
    13 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster