Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Analitik felsefenin ortaya çıkışı: Mantıkçı pozitivizm ve temel görüşleri
|
|
2
|
Frege ve Russell
|
|
3
|
Çağdaş felsefede epistemik sorunlar
|
|
4
|
Çağdaş felsefede epistemik sorunlar
|
|
5
|
Çağdaş bilim felsefesinde temel problem ve konular: Tümevarım, doğrulama ve yanlışlama
|
|
6
|
Bilim felsefesinde realist ve realist karşıtı yaklaşımlar
|
|
7
|
Çağdaş etikte temel konu ve sorunlar
|
|
8
|
Çağdaş etikte temel konu ve sorunlar
|
|
9
|
Meta-etik tartışmaları
|
|
10
|
Çağdaş siyaset felsefesinde temel sorunlar ve yaklaşımlar
|
|
11
|
Liberalizm ve Sosyalizm
|
|
12
|
Küreselleşme, çoğulculuk ve çokkültürlülük
|
|
13
|
Çağdaş zihin felsefesi
|
|
14
|
Çağdaş felsefenin temel problem ve yaklaşımlarının değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi A. Onur AKTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Arendt, Hannah, İnsanlık Durumu, (Çev. B. S. Şener), İletişim Yay., İstanbul, 1994 (Ders Kitabı)
2. Ayer, Alfred J. Dil, Doğruluk ve Mantık, (Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu), Metis Yayınları, 1998.
3. Carnap, Rudolf. The Unity of Science, Thoemmes Pres ,Bristol, 1934.
4. Akarsu, B. Çağdaş Felsefe, İnkılap Yayınevi, 2010.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Carnap, Rudolf. Logical Syntax of Language, Routledge, Londra, 1937.
2. Kuhn, T. Bilimsel Devrimlerin Yapısı, (çev. Nilüfer Kuyaş), Alan Yayınları, 1982.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, çağımızda ortaya çıkan bazı temel felsefi problemlerin, akımlarının ve ideolojilerin temel ilke ve iddialarını tanıtmak ve çağın düşünsel yaklaşımlarını kavratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çağdaş Felsefe, Bilim Felsefesi, Zihin Felsefesi, Çağdaş Etik, Meta-Etik, Çağdaş Siyaset Felsefesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur.
|
3
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
-
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
3
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
5
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
3
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|