ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Felsefe Problemleri FEL510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çağdaş felsefenin büyük düşünürlerini ve temel problemlerini tanır.
    2-Çağdaş felsefedeki konu ve sorunlara ilişkin temel yaklaşım ve çözüm önerilerini tartışır.
    3-Çağdaş felsefi akımların temel savlarının neler olduğunu, kimler tarafından savunulduğunu açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler1012525
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   229
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,63 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Analitik felsefenin ortaya çıkışı: Mantıkçı pozitivizm ve temel görüşleri
    2 Frege ve Russell
    3 Çağdaş felsefede epistemik sorunlar
    4 Çağdaş felsefede epistemik sorunlar
    5 Çağdaş bilim felsefesinde temel problem ve konular: Tümevarım, doğrulama ve yanlışlama
    6 Bilim felsefesinde realist ve realist karşıtı yaklaşımlar
    7 Çağdaş etikte temel konu ve sorunlar
    8 Çağdaş etikte temel konu ve sorunlar
    9 Meta-etik tartışmaları
    10 Çağdaş siyaset felsefesinde temel sorunlar ve yaklaşımlar
    11 Liberalizm ve Sosyalizm
    12 Küreselleşme, çoğulculuk ve çokkültürlülük
    13 Çağdaş zihin felsefesi
    14 Çağdaş felsefenin temel problem ve yaklaşımlarının değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi A. Onur AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Arendt, Hannah, İnsanlık Durumu, (Çev. B. S. Şener), İletişim Yay., İstanbul, 1994 (Ders Kitabı) 2. Ayer, Alfred J. Dil, Doğruluk ve Mantık, (Çev. Vehbi Hacıkadiroğlu), Metis Yayınları, 1998. 3. Carnap, Rudolf. The Unity of Science, Thoemmes Pres ,Bristol, 1934. 4. Akarsu, B. Çağdaş Felsefe, İnkılap Yayınevi, 2010.
    Yardımcı Kitap 1. Carnap, Rudolf. Logical Syntax of Language, Routledge, Londra, 1937. 2. Kuhn, T. Bilimsel Devrimlerin Yapısı, (çev. Nilüfer Kuyaş), Alan Yayınları, 1982.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, çağımızda ortaya çıkan bazı temel felsefi problemlerin, akımlarının ve ideolojilerin temel ilke ve iddialarını tanıtmak ve çağın düşünsel yaklaşımlarını kavratmaktır.
    Dersin İçeriği Çağdaş Felsefe, Bilim Felsefesi, Zihin Felsefesi, Çağdaş Etik, Meta-Etik, Çağdaş Siyaset Felsefesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. -
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 5
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster