ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gazali FEL550 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam felsefesinin büyük düşünürlerini ve temel problemlerini tartışır.
    2-İslam felsefesindeki konu ve sorunlara ilişkin temel yaklaşım ve çözüm önerilerini tartışır.
    3-Önemli İslam düşünürlerini karşılaştırmalı inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   226
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,53 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. K1- Bölüm 1
    2 Gazali Kimdir? K1- Bölüm 1
    3 Gazali ve Kuşkuculuk K1- Bölüm 1
    4 Gazali ve Bilgi Problemi K1- Bölüm 2
    5 Gazali ve Tasavvuf K1- Bölüm 3
    6 Gazali ve Kelam-I K1- Bölüm 3
    7 Gazali ve Kelam-II K1- Bölüm 3
    8 Gazali: Felsefeye Yönelik Eleştiriler K1- Bölüm 4
    9 Gazali`nin Eleştirilerinin Yansımaları K1- Bölüm 4
    10 Tehafüt Eserlerinde Konuya Yaklaşımlar K1- Bölüm 5
    11 Gazali Sonrası İslam Dünyasında Din Felsefe İlişkisi-I K1- Bölüm 5
    12 Gazali Sonrası İslam Dünyasında Din Felsefe İlişkisi-II K1- Bölüm 5
    13 Gazali`nin Felsefi Olarak Değerlendirilmesi-I K1- Bölüm 6
    14 Gazali`nin Felsefi Olarak Değerlendirilmesi-II K1- Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1) Gazzali, E. H. M. B. M. (1974) İhya-u Ulumid-Din (trc. Ahmed Serdaroğlu), İkinci Baskı, I-IV. Bedir Yayınları., İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1 Bayrakdar, M. (2012) İslâm felsefesine giriş. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
    Dersin Amacı Öğrencinin Gazali`nin eleştirilerinden sonra İslam Felsefesinin durumu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve ekolleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Gazali`nin Felsefe ve Din Hakkındaki Görüşleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 4
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. -
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. -
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 2
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster