ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mevlana FEL551 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mevlana ve onun felsefesi hakkında akademik bilgileri tartışır.
    2-Mevlana`nın felsefe tarihindeki yerini ve önemini tartışır.
    3-Önemli İslam düşünürlerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1024080
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   246
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,2 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mevlânâ kimdir? K1- S. 5-16
    2 Mevlânâ`dan günümüze mesajlar K1- S. 16-28
    3 Mevlânâ`da Akıl K1- S. 28-44
    4 Mevlânâ`da Aşk K1- S. 44-57
    5 Mevlânâ`da Kadın K1- S. 57-81
    6 Mevlânâ ve Felsefe-I K1- S. 81-94
    7 Mevlana ve Felsefe-II K1- S. 94-112
    8 Şems-Mevlânâ Dostluğu K1- S. 112-129
    9 Mevlânâ`da Ahlak Düşüncesi K1- S. 129-142
    10 Mevlânâ`da Kişisel Gelişim ve Değişim K1- S. 142-160
    11 Anadolu`nun Türkleşmesinde Mevlânâ`nın Rolü K1- S. 160-183
    12 Mevlânâ`nın 7 öğüdünün fert ve sosyal ilişkiler açısından önemi K1- S. 183-197
    13 Mevlânâ`nın Mesnevisinde Kalp ve Gönül K1- S. 197- 215
    14 Mevlana`nın Felsefi Olarak Değerlendirilmesi K1- S. 215-240
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. İlhan Yıldız

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Rûmî, M. C. (2018) Fihi ma fih, Yedinci Basım, Sufi Kitap.
    Yardımcı Kitap YK1. Yakıt, İ. (2000) Batı düşüncesi ve Mevlana. Ötüken.
    Dersin Amacı Bir Türk İslam filozofu olarak Mevlana`nın çağı aşan ve pek çok Batılı filozofu da etkileyen yönüyle Mevlana felsefesi, insan anlayışı ve insan sevgisini öğrencilere aktarmayı hedeflemektedir.
    Dersin İçeriği Mevlana`nın öğütleri ve insana bakış açısı dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. -
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. -
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. -
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. 4
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster