ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ahlak Felsefesi FEL548 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Felsefe tarihinde etiğe yönelik farklı görüşleri ayırt eder.
    2-Aristoteles, Seneca, Marcus Aurelius, Kant, Nietzsche ve Levinas`ın görüşlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1310130
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje8014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ahlak felsefesinin genel kavramları I. YK1-Bölüm 1
    2 Ahlak felsefesinin genel kavramları II. YK1-Bölüm 3
    3 Aristoteles`in ahlak felsefesi: Nikomakhos`a Etik ve Eudemos`a Etik I K1-Bölüm 1-2, K2-Bölüm 1
    4 Aristoteles`in ahlak felsefesi: Nikomakhos`a Etik ve Eudemos`a Etik II K1-Bölüm 3-4-5, K2-Bölüm 2-3
    5 Aristoteles`in ahlak felsefesi: Nikomakhos`a Etik ve Eudemos`a Etik III K1- Bölüm 6-7-8-9-10, K2-Bölüm 4-5
    6 Stoa Felsefesi: Seneca`nın Mutluluk Üzerine - Yaşamın Kısalığı Üzerine adlı kitabının okunması K3
    7 Stoa Felsefesi: Marcus Aurelius`un Kendime Düşünceler adlı kitabının okunması K4
    8 Kant`ın ahlak felsefesi: Pratik Aklın Eleştirisi`nin Okunması I K5-s. 3-18 ve 1. Kitap
    9 Kant`ın ahlak felsefesi: Pratik Aklın Eleştirisi`nin Okunması II K5- 2. Kitap- 1. Bölüm
    10 Kant`ın ahlak felsefesi: Pratik Aklın Eleştirisi`nin Okunması III K5-2. Kitap -2. Bölüm: I, II, III
    11 Kant`ın ahlak felsefesi: Pratik Aklın Eleştirisi`nin Okunması IV K5- 2. Kitap- 2. Bölüm: IV, V, VI, VII, VIII, IX
    12 Adorno`nun Ahlak Felsefesinin Sorunları adlı kitabının okunması K6
    13 Nietzsche`nin Ahlakın Soykütüğü adlı kitabının okunması K7
    14 Levinas`ın Sonsuza Tanıklık adlı kitabının okunması K8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Fatma ERKEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Aristoteles. (2005). Nikomakhos`a Etik. Çev. Saffet Babür. İstanbul: Kebikeç Yayınları. K2: Aristoteles. (2020). Eudemos?a Etik, Çev. Saffet Babür, Ankara: BilgeSu Yayıncılık. K3: Seneca. (2018). Mutlu Yaşam Üzerine - Yaşamın Kısalığı Üzerine. Çev. Cengiz Çevik. İstanbul: İş Bankası Yay. K4: Marcus Aurelius. (2021). Kendime Düşünceler. Çev. Y. Emre Ceren. İstanbul: İş Bankası Yayınları. K5: Kant I. (1999). Pratik Aklın Eleştirisi. Çev: Ioanna Kuçuradi, Ülker Gökberk, Füsun Akatlı. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. K6: Adorno. (2015). Ahlak Felsefesinin Sorunları. Çev. Tuncay Birkan. İstanbul:Metis Yayınları. K7: Nietzsche.(2011). Ahlakın Soykütüğü. Çev. Zeynep Alangoya. İstanbul: Kabalcı Yayınları. K8: Levinas. (2010). Sonsuza Tanıklık. Hazırlayanlar: Zeynep Direk ve Erdem Gökyaran. İstanbul: Metis Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1: Özlem, Doğan. (2004). Etik-Ahlak Felsefesi. İstanbul: İnkılâp Kitabevi. YK2: Cevizci, Ahmet. (2002). Etiğe Giriş. İstanbul: Paradigma Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, ahlak felsefesinin temel problemlerini, felsefe tarihindeki belli başlı filozofların düşüncelerinden yola çıkarak felsefi bir perspektiften tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Bu derste, etik ilişki, etik değerlendirme, etik yaşantı, etik ilkeler, etik isteme, etik özgürlük, etik eylem ve etik değerlere ilişkin problemler Aristoteles`in, Stoacılar`ın, Kant`ın, Nietzsche`nin ve Levinas`ın etik görüşleri çerçevesinde incelenmekte ve bu problemlerin mümkün çözümleri felsefi bir perspektiften tartışılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 4
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 3
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster