ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Edebiyatında Ahmet Hamdi Tanpınar TDE504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, Tanpınar`ın düşünce dünyasını kavrar.
    2-Öğrenciler, Tanpınar`ın eserleriyle birlikte sanatçı kimliğini fark eder.
    3-Öğrenciler, Tanpınarla birlikte onun yaşadığı devrin ruhuna temas eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ahmet Hamdi Tanpınar`ın hayatı
    2 Tanpınar`ın edebiyat tarihçiliği
    3 Tanpınar estetiğinin temelleri
    4 Tanpınar`ın şiir poetikası
    5 Tanpınar`ın romancılığı
    6 Mahur Beste
    7 Huzur
    8 Sahnenin Dışındakiler
    9 Saatleri Ayarlama Enstitüsü
    10 Aydaki Kadın
    11 Tanpınar`ın Mektupları
    12 Tanpınar`ın Günlüğü
    13 Tanpınar`ın Makaleleri/ Denemeleri
    14 Tanpınar`ın Makaleleri/ Denemeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ÖZTOPRAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Orhan OKAY, Bir Hülya Adamının Romanı: Ahmet Hamdi Tanpınar, İst.2010, Dergâh Yay. 2.İbrahim ŞAHİN, Ahmet Hamdi Tanpınar: Haz ve Günah, İst.2012, Kapı Yay. 3.Mehmet KAPLAN, Tanpınar?ın Şiir Dünyası, İst.1983, Dergâh Yay.
    Yardımcı Kitap 1.Mücevherin Sırrı (Derlenmemiş Yazılar, Anket ve Röportajlar), (Haz. İlyas DİRİN, Turgay ANAR, Şaban ÖZDEMİR), İst.2002, YKY. 2.Nesrin Tağızade KARACA, Ahmet Hamdi Tanpınar ve Mûsikî, Ank.2005, HECE Yay. 3.Ali İhsan KOLCU, Zamana Düşen Çığlık, Ank.2002, Akçağ Yay.
    Dersin Amacı Türk edebiyatının kült isimlerinden edebiyat tarihçisi, romancı, şâir, deneme yazarı, sanat eleştirmeni, estet, düşünce adamı Ahmet Hamdi Tanpınar`ı ve onunla birlikte Cumhuriyet`in ilk evresinde edebiyat ve sanat dünyamızı kavratmak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster