Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
1950-1980 arası Türk şiirine genel bakış
|
|
2
|
İhtilâl, Yeni liberalizm ve değişen şiir
|
|
3
|
"Kuşak" problemi, "1980 kuşağı" var mıdır?
|
|
4
|
1980 sonrası şairlerin poetik eğilimleri
|
|
5
|
1980 sonrası şiir toplaşmaları
|
|
6
|
İmgeci şiir ve temsilcileri
|
|
7
|
Folklorik, mitolojik şiir ve temsilcileri
|
|
8
|
Mistik-Metafizik şiir ve temsilcileri
|
|
9
|
Gelenekselci şiir ve temsilcileri
|
|
10
|
Toplumcu gerçekçi şiir ve temsilcileri
|
|
11
|
Marjinalci şiir ve temsilcileri
|
|
12
|
Yeni Garipçi şiir ve temsilcileri
|
|
13
|
1980`lerin şiirinde geleneğe bakış ve ustalar
|
|
14
|
1980`lerin şiirinde geleneğe bakış ve ustalar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serap ASLAN COBUTOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Bâki ASİLTÜRK, 1980 Kuşağı Türk Şiirinin Poetikası, Toroslu Yay.,İst.2006.
2.Metin CELÂL, Yeni Türk Şiiri, Çizgi Yay., İst.1999.
3.Mehmet YAŞIN, Poeturka, İst.1995, Adam Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Ebubekir EROĞLU, Modern Türk Şiirinin Doğası, YKY, İst.1999.
2.Hayati BAKİ, Şair, Otorite, Şiir ve Yanılsama, İst.1994, Suteni Yay.
|
Dersin Amacı
|
1980 sonrası Türk şiirinin önceki dönemlerden farklarını kavratmak. İhtilal sonrası toplumda meydana gelen değişimlerin, yeni liberal ekonomik sisteme geçişin edebiyat dünyamıza etkilerini hissettirmek. 80 sonrası Türk şairlerini tanıtmak.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
4
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
4
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
5
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
5
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|