ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri TDE511 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski Türk Edebiyatı olarak adlandırılan edebî geleneğin şekle ait yönlerini öğrenir.
    2-Eski Türk edebiyatı manzum eserlerinde dış yapıyı oluşturan nazım şekillerini tanır.
    3-Nazım şekillerini birbirinden ayırır.
    4-Nazım şekilleri ile ilgili problemleri tespit eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nazım Şekli, mısra, beyit kavramları
    2 Beyitler halinde yazılan nazım Şekilleri: Kaside Nazım Şekli
    3 Gazel Nazım Şekli
    4 Müstezat, Kıt?a nazım şekli
    5 Mesnevî Nazım Şekli
    6 Dörtlükler Halinde Yazılan Nazım Şekilleri: Rubâ?î
    7 Tuyuğ nazım şekli
    8 Tuyuğ nazım şekli
    9 Bendler Halinde yazılan Nazım Şekilleri: 1- Grup Musammatlar
    10 Müselles, Murabba,Terbî, Şarkı Nazım Şekilleri
    11 Muhammes, Tahmis Müseddes, Tesdîs Nazım Şekilleri
    12 Müsebba, Tesbi?, Müsemmen, Temsîn, Mütessa?, Mu?aşşer Nazım şekilleri
    13 2. Grup Musammatlar: Terkîb-i Bend
    14 Tercî-i Bend
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih SONA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- DİLÇİN Cem, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara 1995. 2- İPEKTEN Haluk, Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, İstanbul 1997 3- BİLGEGİL Kaya, Edebiyat Bilgi ve Teorileri, İstanbul 1989. 4- SARAÇ Yekta, Klasik Edebiyat Bilgisi, 3F Yay., İstanbul 2007 5- Tahirü?l-Mevlevî, Edebiyat Lügati, İstanbul 1973. 6- PEKOLCAY, Necla, Eraydın, Selçuk; Tahralı Mustafa, İslami Türk Edebiyatında Şekil Ve Nevilere Giriş, İstanbul, 2000. 7- ERDOĞAN, Mustafa, Türk Edebiyatında Muhammes, Ankara, 2002. 8- ÇELEBİOĞLU, Amil, Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul, 1999.
    Yardımcı Kitap Yazma ve matbu divanlar
    Dersin Amacı Klâsik Türk Edebiyatında dış yapıyı oluşturan nazım şekillerini tanımak. Nazım şekilleri arasındaki farkları kavramak. Karşılaşılan örnek metinlerin nazım şekillerini tespit edebilmek. Nazım şekillerindeki problemleri tespit edebilmek. Bu edebî geleneğin şekle ait yönünü kavramak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 3
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 4
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster