ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Türk Edebiyatı Manzum Metin İncelemeleri I TDE513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski Türk Edebiyatı metin incelemelerinde kullanılan kavramları tanır.
    2-Eski Türk Edebiyatı manzum metinlerini inceleme ve şerh etme yöntemlerini kavrar.
    3-Metin şerhi geleneğini örnekleriyle tanır.
    4-14., 15., ve 16. yy. şairlerine ait metinleri inceleyebilir.
    5-Seçilmiş metinler üzerinde çalışma yapabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Türk Edebiyatında metin, metin tenkidi, metin şerhi ve tahlili kavramları.
    2 Eski Türk Edebiyatı manzum metin incelemelerinde mazmun kavramı
    3 Eski Türk Edebiyatının muhtevası
    4 Eski Türk Edebiyatının muhtevası
    5 14. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    6 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    7 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    8 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    9 15. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    10 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    11 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    12 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    13 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    14 16. yüzyıla ait manzum metin incelemeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatih SONA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- İZ Fahir, Eski türk Edebiyatında Nazım, Akçağ Yay. Ankara 2- SEFERCİOĞLU Nejat, Nev?î Dîvânı?nın Tahlili, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1990, 3- KURNAZ Cemal, Hayâlî Bey Dîvânı?nın Tahlili, MEB, İstanbul 1996, 4- TOLASA Harun, Ahmet Paşa?nın Şiir Dünyası, Akçağ, Ankara 2001, 5- ÜSTÜNER Kaplan, Divan Şiirinde Tasavvuf, Birleşik Yayıncılık, İstanbul 2007, 6- ONAY Ahmet Talat, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ankara 1992. 7- TARLAN Ali Nihat, Fuzuli Divanı Şerhi, Akçağ yay., Ankara 1998.; 8- ÇAVUŞOĞLU Mehmet, Necati Bey Divanının Tahlili, Kitabevi, İstanbul 2001.; 9- MENGİ Mine, Divan Şiiri Yazıları, Akçağ yay., Ankara 2000; 10- PALA İskender, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Akçağ Yay., Ankara.; 11- ULUDAĞ Süleyman, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İstanbul 1995. 12- AKÇAAT Bilal, Bâkî´nin Dîvânı´nın Dil ve Uslup Bakımından Tahlili, Çukurova Üniversitesi, SBE, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana 2000, 13- YEKBAŞ, Hakan: ?Metin Şerhi Geleneği Çerçevesinde Şârihlerin Divan Şiirine Yaklaşımları, SÜ Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 23 (Bahar 2008), s. 189-217. 14- ŞENTÜRK, Atilla, KARTAL Ahmet, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Istanbul: Dergah Yayınları, 2007. 15- AKSOYAK, İsmail Hakkı: ?Metin Şerhi?, Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Haz. Mustafa İsen ve diğ., Ankara: Grafiker Yayınları, 2002, s. 283-290. 16- MENGİ, Mine: ?Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi Üzerine?, Divan Şiiri Yazıları, Ankara: Akçağ Yay., 2000. 17- CEYLAN, Ömür: Tasavvufi Şiir Şerhleri, Istanbul: Kitabevi, 2000. 18- KORTANTAMER, Tunca: ?Teori zemininde metin şerhi meselesi?, EÜEF Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, s. 8 (1994), s. 1-10. 19. TARLAN, Ali Nihat: ?Metinler Şerhine Dair?, Edebiyat Meseleleri, İstanbul: Ötüken, 1981.
    Yardımcı Kitap Divanlar
    Dersin Amacı Eski Türk Edebiyatı metin incelemelerinde kullanılan kavramları tanımak. Metinlerin açıklanması, değerlendirilmesi amacıyla yapılan metin inceleme ve şerhinin yöntemlerini kavramak. Metin şerhi geleneğini örnekleriyle tanımak. 14., 15., ve 16. yy. şairlerine ait metinleri inceleyebilmek. Seçilmiş metinler üzerinde çalışma yapabilmek.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 5
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 5
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster