ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klasik Osmanlı Türkçesi Metinleri TDE516 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klasik Osmanlı Türkçesi ile yazılmış metinleri doğru okur.
    2-Klasik Osmanlı Türkçesi ile yazılmış metinleri doğru anlamlandırır.
    3-Klasik Osmanlı Türkçesinde geçen Arapça ve Farsça kuralları kavrar.
    4-Mensur eserlerde, eserin sade, orta veya süslü nesir örneğine ait olup olmadığını anlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk dilinin tarihi gelişim süreci içerisinde Osmanlı Türkçesinin Yeri.
    2 Osmanlı Türkçesinin dil özelikleri ve kelime hazinesi
    3 Osmanlı Türkçesinin dönemleri ve önemli müellifleri
    4 15. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma (Sade nesir örnekleri)
    5 15. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Sade nesir örnekleri)
    6 15. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Şiir örnekleri)
    7 15. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Şiir örnekleri)
    8 16. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Orta nesir örnekleri)
    9 16. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Şiir örnekleri)
    10 16. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma (Şiir örnekleri)
    11 17. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Orta Nesir Örnekleri)
    12 17. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Süslü Nesir Örnekleri)
    13 17. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma (Süslü Nesir örnekleri)
    14 17. yüzyıla ait çeşitli yazma eserlerden metin okuma, okunan metinleri dil yönünden inceleme (Şiir örnekleri)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi İbrahim AKYOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım, Ankara-2002 Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara-2002 Faruk Kadri Timurtaş, Osmanlı Türkçesi Metinleri, İstanbul-2010 Ferit Develioğlu, Osmanlıca-Türkçe Sözlük, Ankara-2010 Cem Dilçin, Yeni Tarama Sözlüğü, Ankara-1983
    Yardımcı Kitap Muhtelif lügatler
    Dersin Amacı Klasik Osmanlı Türkçesi ile yazılmış metinleri doğru okumak, Klasik Osmanlı Türkçesi ile yazılmış edebi metinlerini anlamlandırabilmek, Metinde geçen Arapça, Farsça kuralları kavramak, Mensur eserlerde, eserin sade, orta veya süslü nesir örneğine ait olup olmadığını anlamak,
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 3
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 4
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster