ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk ve Divan Şiirinin Müşterekleri TDE518 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halk şiiri ve Divan şiiri metinlerini ve unsurlarını sıralar.
    2-Halk şiiri ve Divan şiirini metinlerini karşılaştırır.
    3-Halk şiiri ve Divan şiirinin benzer ve ortak yanları ile ilgili bilgisini geliştirir.
    4-Halk şiiri ve Divan şiirinin müşterekleri ile ilgili hüküm verip Türk Edebiyatının bütünlüğünü kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halk şiirinin kaynakları, halk şairinin dünyası, hayata ve sanata bakışı
    2 Divan şiirinin kaynakları, divan şairinin dünyası, hayata ve sanata bakışı
    3 Halk şiirinde yer verilen divan şiiri nazım şekil ve türleri
    4 Divan şiirinde yer verilen halk şiiri nazım şekil ve türleri
    5 Halk şairlerinin aruz veznine karşı tavırları ve aruzla şiir yazan bazı halk şairleri
    6 Divan şairlerinin hece veznine karşı tavırları ve heceyle şiir yazan bazı divan şairleri
    7 Halk ve divan şiirinin dili
    8 Halk ve divan şiirinin dili
    9 Halk ve Divan şiirinin bazı ortak mazmunları: saç, göz, dudak vb
    10 Halk ve Divan şiirinin bazı ortak temaları: aşk
    11 Halk ve Divan şiirinde âşığın ve sevgilinin özellikleri, rakip tipi
    12 Halk ve divan şiirinde ölüm, ölümsüzlük
    13 Halk ve divan şiirinde tabiat
    14 Halk edebiyatı ve halk bilimi çalışmalarında bir kaynak olarak Divan şiiri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi İbrahim AKYOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Âmil Çelebioğlu; ?Karacaoğlan?da Divan Şiiri Husûsiyetleri? Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları, İstanbul-1998. 2. Âmil Çelebioğlu; ?Manilerle Divan Şiirinde Ortak Husûsiyetler? Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları, İstanbul-1998. 3. Mustafa İsen; ?Divanlarda Heceyle Yazılmış Şiirler?, Ötelerden Bir Ses, Ankara 1997. 4. Hasan Kolcu; ?Divan Şairlerinin Hece Veznine Karşı Tavırları? , Türk Dünyası Araştırmaları, Aralık 1990. 5. Cemal Kurnaz; Türküden Gazele, Halk ve Divan Şiirinin Müşterekleri Üzerine Bir Deneme, Ankara 1997.
    Yardımcı Kitap Divanlar
    Dersin Amacı Türk Edebiyatının çıkış noktasını tanımak. Halk ve Divan edebiyatlarının müşterek noktalarını tanımak. Halk ve Divan edebiyatlarının farklı noktalarını tanımak. Türk Edebiyatının bütünlüğünü kavramak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 5
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 5
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 5
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 5
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster