Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eski Türkçe Döneminin Tarifi
|
|
2
|
Göktürkçenin Türk dili içindeki yeri
|
|
3
|
Göktürk Metinleri Analizi I
|
|
4
|
Göktürk Metinleri Analizi II
|
|
5
|
Eski Uygur Türkçesinin Türk Dili İçindeki Yeri
|
|
6
|
Eski Uygur Metinleri Analizi (Budist Metinler) I
|
|
7
|
Eski Uygur Metinleri Analizi (Maniheist Metinler) II
|
|
8
|
Eski Uygur Metinleri Analizi (Diğer Metinler) III
|
|
9
|
Karahanlı Türkçesinin Türk dili içindeki yeri
|
|
10
|
Kutadgu Bilig İncelemesi
|
|
11
|
Divanü Lugati`t-Türk İncelemesi
|
|
12
|
Atabetü`l-Hakayık İncelemesi
|
|
13
|
Diğer Eser incelemeleri
|
|
14
|
Diğer Eser incelemeleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Mehmet Turgut BERBERCAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. A. von Gabain, Eski Türkçenin Grameri (Çev. M. Akalın), TDK Yay., Ankara 2007.
2. G. Clauson, An Etymological Dictionary of Pre-thirteenth Century Turkish, Oxford 1972.
3. M. Ergin, Orhun Kitabeleri, Boğaziçi Yay., İstanbul 2002.
|
Yardımcı Kitap
|
1. R. R. Arat, Eski Türk Şiiri, TTK Yay., Ankara 2007.
2. N. Hacıeminoğlu, Karahanlı Türkçesi Grameri, TDK Yay., Ankara 2006.
|
Dersin Amacı
|
Türk dilinin tarihsel gelişimini öğrenmek
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
4
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
4
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
5
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
5
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|