ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eski Türkçe I TDE519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk dilinin geçmişten günümüze dilbilgisi açısından nasıl bir değişim Geçirdiğini tespit etmek
    2-Eski Türkçenin kaynaklarını öğrenerek Türk dilinin gelişim sürecini yorumlama yetisi kazanmak.
    3-Türk dili kültürü edinmek.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eski Türkçe Döneminin Tarifi
    2 Göktürkçenin Türk dili içindeki yeri
    3 Göktürk Metinleri Analizi I
    4 Göktürk Metinleri Analizi II
    5 Eski Uygur Türkçesinin Türk Dili İçindeki Yeri
    6 Eski Uygur Metinleri Analizi (Budist Metinler) I
    7 Eski Uygur Metinleri Analizi (Maniheist Metinler) II
    8 Eski Uygur Metinleri Analizi (Diğer Metinler) III
    9 Karahanlı Türkçesinin Türk dili içindeki yeri
    10 Kutadgu Bilig İncelemesi
    11 Divanü Lugati`t-Türk İncelemesi
    12 Atabetü`l-Hakayık İncelemesi
    13 Diğer Eser incelemeleri
    14 Diğer Eser incelemeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Mehmet Turgut BERBERCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. A. von Gabain, Eski Türkçenin Grameri (Çev. M. Akalın), TDK Yay., Ankara 2007. 2. G. Clauson, An Etymological Dictionary of Pre-thirteenth Century Turkish, Oxford 1972. 3. M. Ergin, Orhun Kitabeleri, Boğaziçi Yay., İstanbul 2002.
    Yardımcı Kitap 1. R. R. Arat, Eski Türk Şiiri, TTK Yay., Ankara 2007. 2. N. Hacıeminoğlu, Karahanlı Türkçesi Grameri, TDK Yay., Ankara 2006.
    Dersin Amacı Türk dilinin tarihsel gelişimini öğrenmek
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster