Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orta Türkçe Döneminin Tarifi
|
|
2
|
Harezm Türkçesinin Türk dili içindeki yeri
|
|
3
|
Harezm Türkçesi Metinleri I
|
|
4
|
Harezm Türkçesi Metinleri II
|
|
5
|
Kıpçak Türkçesinin Türk dili içindeki yeri
|
|
6
|
Kıpçak Türkçesi Metinleri I
|
|
7
|
Kıpçak Türkçesi Metinleri II
|
|
8
|
Çağatay Türkçesinin Türk dili içindeki yeri
|
|
9
|
Çağatay Türkçesi Metinleri I
|
|
10
|
Çağatay Türkçesi Metinleri II
|
|
11
|
Gramer Çözümlemeleri I
|
|
12
|
Gramer Çözümlemeleri II
|
|
13
|
Yazı Bilgisi I
|
|
14
|
Yazı Bilgisi II
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Turgut BERBERCAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. G. Clauson, An Etymological Dictionary of Pre-thirteenth Century Turkish, Oxford 1972.
2. J. Eckmann, Harezm, Kıpçak ve Çağatay Türkçesi Üzerine Araştırmalar, Ed. O. F. Sertkaya, TDK Yay., Ankara 2012.
3. N. Hacıeminoğlu, Harezm Türkçesi ve Grameri, İÜ Edebiyat Fakültesi Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
1. M. T. Berbercan, Çağatayca Gülistan Tercümesi (Giriş, Gramer, Metin, Notlar, Dizin, Tıpkıbasım), Hakim Yay., Ankara 2013.
2. A. F. Karamanlıoğlu, Kıpçak Türkçesi Grameri, TDK Yay., Ankara 1994.
|
Dersin Amacı
|
Türk dilinin tarihsel gelişimini öğrenmek
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
4
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
4
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
5
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
5
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|