ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Türkçesi Söz Dizimi I TDE525 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Söz dizimi ve Türkçenin söz dizimi özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Türkiye Türkçesinde kullanılan kelime öbeklerini eski ve yeni çalışmalar ışığında değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri
    2 Türkiye Türkçesi söz dizimi üzerine yapılan çalışmalar
    3 Kelime öbekleri hakkında genel bilgi
    4 Kelime öbekleri türleri
    5 Kelime öbekleri türleri
    6 Kelime öbekleri türleri
    7 Kelime öbekleri türleri
    8 Kelime öbekleri türleri
    9 Kelime öbekleri türleri
    10 Kelime öbekleri türleri
    11 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları
    12 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları
    13 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları
    14 Kelime öbekleri ile ilgili uygulama çalışmaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeliha GADDAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar ATABAY Neşe-ÖZEL Sevgi-ÇAM Ayfer, Türkiye Türkçesinin Sözdizimi, Papatya Yay., İstanbul 2003. BANGUOĞLU Tahsin, Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara 1990. ERGİN Muharrem, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., İstanbul 1993. HATİPOĞLU Vecihe, Türkçenin Sözdizimi, TDK Yay, Ankara 1972. KARAHAN Leylâ, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yay., Ankara 2006. KORKMAZ Zeynep, Türkiye Türkçesi Grameri, TDK Yay., Ankara 2003. ÖZKAN Mustafa-SEVİNÇLİ Veysi, Türkiye Türkçesi Söz Dizimi, 3F Yay., İstanbul 2008. ŞİMŞEK Rasim, Örneklerle Türkçe Sözdizimi, Trabzon 1987. UZUN N. Engin, Ana Çizgileriyle Evrensel Dilbilgisi ve Türkçe, Multilingual Yabancı Dil Yay., İstanbul 2000. ÜSTÜNOVA Kerime, Dil Bilgisi Sorunları, Kesit Yay., İstanbul 2010. YILMAZ Engin, Uygulamalı Metin Bilgisi, Pegem Akademi Yay., Ankara 2010.
    Yardımcı Kitap DEMİR Nurettin - YILMAZ Emine, Türk Dili El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara 2003. EKER Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yay., Ankara 2003. KORKMAZ Zeynep, Gramer Terimleri Sözlüğü, TDK Yay., Ankara 1992. VARDAR Berke yönetiminde, Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, ABC Yay., İstanbul 1998.
    Dersin Amacı Söz dizimi ve Türkiye Türkçesinin söz dizimi özellikleri hakkında genel bilgi vermek, geleneksel dil bilgisinin kelime öbeklerine bakış açısı ile yeni çalışmaların değerlendirmelerini karşılaştırarak kelime öbeklerini çözümleme konusunda bir yöntem belirlemektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 3
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 3
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 4
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 4
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster