ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Anadolu ve Rumeli Ağızları TDE527 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir ana veya alt ağız grubu üzerine derleme yapabilir.
    2-Anadolu ve Rumeli ağızlarının sınıflandırılmasında kullanılan ölçütleri bilir ve çeşitli açılardan bu ağızları sınıflandırır.
    3-Bir ağız metnini ses, biçim ve söz dizimi açısından değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ağız ve ilgili kavramlar
    2 Ağız araştırmalarının gerekliliği
    3 Ağızlar ve yazı dili ilişkisi
    4 Derleme tür ve teknikleri
    5 Kaydedilmiş verinin yazıya aktarılması
    6 Ağızların sınıflandırılmasında kullanılan ölçütler
    7 Anadolu ağızlarının oluşumu ve sınıflandırılması
    8 Ana ağız gruplarını belirleyen esaslar
    9 Doğu grubu ağızları
    10 Örnek metinler üzerinde inceleme çalışmaları
    11 Batı grubu ağızları
    12 Örnek metinler üzerinde inceleme çalışmaları
    13 Kuzeydoğu grubu ağızları
    14 Örnek metinler üzerinde inceleme çalışmaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Zeliha GADDAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar KARAHAN Leyla, Anadolu Ağızlarının Sınıflandırılması, TDK Yay., Ankara 1996.
    Yardımcı Kitap GÜLENSOY Tuncer - ALKAYA Ercan, Anadolu ve Rumeli Ağızları Bibliyografyası, Akçağ Yay., Ankara 2003. TDK, Ağız Araştırmaları Bilgi Şöleni, Ankara1999.
    Dersin Amacı Ağız ve ağız araştırmaları konusunda bilgi vermek, Anadolu?nun çeşitli coğrafî bölgelerinde konuşulan ağızların sınıflandırılmasındaki farklı yaklaşımlar üzerinde durarak bu ağızların ses, şekil ve söz dizimi özelliklerini örnek metinler üzerinde göstermektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 3
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster