Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ağız ve ilgili kavramlar
|
|
2
|
Ağız araştırmalarının gerekliliği
|
|
3
|
Ağızlar ve yazı dili ilişkisi
|
|
4
|
Derleme tür ve teknikleri
|
|
5
|
Kaydedilmiş verinin yazıya aktarılması
|
|
6
|
Ağızların sınıflandırılmasında kullanılan ölçütler
|
|
7
|
Anadolu ağızlarının oluşumu ve sınıflandırılması
|
|
8
|
Ana ağız gruplarını belirleyen esaslar
|
|
9
|
Doğu grubu ağızları
|
|
10
|
Örnek metinler üzerinde inceleme çalışmaları
|
|
11
|
Batı grubu ağızları
|
|
12
|
Örnek metinler üzerinde inceleme çalışmaları
|
|
13
|
Kuzeydoğu grubu ağızları
|
|
14
|
Örnek metinler üzerinde inceleme çalışmaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Zeliha GADDAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
KARAHAN Leyla, Anadolu Ağızlarının Sınıflandırılması, TDK Yay., Ankara 1996.
|
Yardımcı Kitap
|
GÜLENSOY Tuncer - ALKAYA Ercan, Anadolu ve Rumeli Ağızları Bibliyografyası, Akçağ Yay., Ankara 2003.
TDK, Ağız Araştırmaları Bilgi Şöleni, Ankara1999.
|
Dersin Amacı
|
Ağız ve ağız araştırmaları konusunda bilgi vermek, Anadolu?nun çeşitli coğrafî bölgelerinde konuşulan ağızların sınıflandırılmasındaki farklı yaklaşımlar üzerinde durarak bu ağızların ses, şekil ve söz dizimi özelliklerini örnek metinler üzerinde göstermektir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
3
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
4
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
5
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
2
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
5
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|