Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkçenin Eklerinin tasnifi morfem ve fonem ve diğer dilbilgisi temel terimlerin açıklanması ve metin içinde uygulama.
|
|
2
|
Çekim ekleri (hal, iyelik ve zamir ekleri) ve metin içinde uygulama
|
|
3
|
Çekim ekleri (zaman ekleri) ve metin içinde uygulama
|
|
4
|
Çekim Ekleri (birleşik zaman ekleri) ve metin içinde uygulama
|
|
5
|
Çekim Ekleri (isimfiiller) ve metin içinde uygulama
|
|
6
|
Çekim ekleri(sıfatfiiller) ve metin içinde uygulama
|
|
7
|
Çekim ekleri (zarfiiller) ve metin içinde uygulama
|
|
8
|
Çekim ekleri (kipler) ve metin içinde uygulama
|
|
9
|
Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
|
|
10
|
Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
|
|
11
|
Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
|
|
12
|
Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
|
|
13
|
Yan cümle tahlilleri
|
|
14
|
Yan cümle tahlilleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Şerife Özer
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Zeynep Korkmaz: Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi). TDK, Ankara, 2003.
2. Leyla Karahan: Sözdizimi, Akçağ Yay., Ank. 2007.
3. Muharrem Ergin: Türk Dil Bilgisi, Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümleri İçin, Bayrak Yay. İst. 2002.
|
Yardımcı Kitap
|
Zeynep Korkmaz: Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara, 1992.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere Türkiye Türkçesinin şekil bilgisi kurallarının kavratılması.
Öğrencilere Türkiye Türkçesinin ses bilgisi kurallarının kavratılması.
Öğrencilere Türkiye Türkçesinin sözdizimi kurallarının kavratılması.
Dilbilgisi sorunlarının ele alınması.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
4
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
4
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
5
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
5
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|