ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çözümlemeli Dilbilgisi I TDE531 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrencinin kelimelerin ses yapısını ve gramer özelliklerini tarif edebilmesi.
    2-Öğrencinin cümleleri sözdizimi açısından çözümleyebilmesi.
    3-Öğrencinin kelimeleri şekil bakımından tahlil edebilmesi.
    4-Genel dilbilgisi sorunlarının açıklığa kavuşturulması.
    5-Dilbilgisi mantığı ve bakış açısının kazanılması.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkçenin Eklerinin tasnifi morfem ve fonem ve diğer dilbilgisi temel terimlerin açıklanması ve metin içinde uygulama.
    2 Çekim ekleri (hal, iyelik ve zamir ekleri) ve metin içinde uygulama
    3 Çekim ekleri (zaman ekleri) ve metin içinde uygulama
    4 Çekim Ekleri (birleşik zaman ekleri) ve metin içinde uygulama
    5 Çekim Ekleri (isimfiiller) ve metin içinde uygulama
    6 Çekim ekleri(sıfatfiiller) ve metin içinde uygulama
    7 Çekim ekleri (zarfiiller) ve metin içinde uygulama
    8 Çekim ekleri (kipler) ve metin içinde uygulama
    9 Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
    10 Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
    11 Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
    12 Uygulamalı cümlenin ögeleri ve kelime grupları
    13 Yan cümle tahlilleri
    14 Yan cümle tahlilleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şerife ÖZER
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Şerife Özer

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Zeynep Korkmaz: Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi). TDK, Ankara, 2003. 2. Leyla Karahan: Sözdizimi, Akçağ Yay., Ank. 2007. 3. Muharrem Ergin: Türk Dil Bilgisi, Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin Türk Dili ve Edebiyatı Bölümleri İçin, Bayrak Yay. İst. 2002.
    Yardımcı Kitap Zeynep Korkmaz: Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara, 1992.
    Dersin Amacı Öğrencilere Türkiye Türkçesinin şekil bilgisi kurallarının kavratılması. Öğrencilere Türkiye Türkçesinin ses bilgisi kurallarının kavratılması. Öğrencilere Türkiye Türkçesinin sözdizimi kurallarının kavratılması. Dilbilgisi sorunlarının ele alınması.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster