ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri TDE533 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk halk edebiyatı metinleri hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Halk edebiyatının genel özelliklerini tanır, halk edebiyatının temel kavramları ve kaynaklarını bilir.
    3-Halk edebiyatı türlerinin tanım ve tahlilini yapar.
    4-Bu bağlamda mit, masal, efsane, halk hikâyesi, destan, fıkra, tekerleme, bilmece, atasözü, mani, türkü ağıt, ninni, deyim, dua-beddua vs. türler hakkında bilgi sahibi olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk Halk Edebiyatı kavramı ve çerçevesi
    2 Halk Edebiyatının Kaynakları
    3 Halk edebiyatında Şekil ve Tür
    4 Halk bilimi kuramları: Metin Merkezli Kuramlar
    5 Halk Bilimi Kuramları. Bağlam Merkezli Kuramlar
    6 Anonim Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri
    7 Anonim Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri
    8 Anonim Halk Edebiyatı Metin İncelemeleri
    9 Aşık Edebiyatı Metin İncelemeleri 16-18.yy.
    10 Aşık Edebiyatı Metin İncelemeleri 19. yy.
    11 Aşık Edebiyatı Metin İncelemeleri 20 yy.
    12 Tasavvufi Halk Edebiyatı Genel özellikler
    13 Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri
    14 Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Abdulselam ARVAS
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Seval Kasımoğlu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.M.Öcal Oğuz vd. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara 2005 2.Dursun Yıldırım. Türk Bitiği, Ankara 1998 3.Özkul Çobanoğlu. Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara 2007 4.Erman Artun İstanbul. Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı 2005 5.Abdurrahman Güzel. Dini Tasavvufî Türk Edebiyatı. Ankara 2008 6.Ensar Aslan. Türk Halk Edebiyatı. Ankara 2008 7.Özkul Çobanoğlu. Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Âşık Edebiyatı. Ankara 2000/ 8.Özkul Çobanoğlu Epik Destan Geleneği. Ankara 2003 9.Erman Artun. Anomim Türk Halk Edebiyatı Nesri. İstanbul 2005
    Yardımcı Kitap 1. Mustafa Tatçı. İşitin Ey Yarenler. İstanbul 2012 2. Erman Artun Âşık Edebiyatı Metin Tahlilleri. Adana 2011
    Dersin Amacı Tarih boyunca Türk milletinin milli hafızasının bugüne gelmesinde büyük emeği bulunan halk ozanları, baksılar, kayçılar, kıssahanlar, cıravlar ve halk şairlerinin destan, efsane, halk hikâyeleri, mani, türkü, koşma, tekerleme, bilmece, atasözü, deyim gibi ürünlerinin tahlili ve Çağdaş Türk halklarının mahsüllerinin tahlili.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
    3 Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4
    4 Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır 4
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır. 4
    6 Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır. 5
    7 Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir. 5
    8 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. 5
    9 Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır. 3
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
    11 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır. 5
    12 Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster