Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halkbiliminin tanımı, amacı, ilişkide bulunduğu diğer bilim dalları, halkbiliminin incelediği konular ve bunların tasnifinin öğrenilmesi
|
|
2
|
Halkbilimi çalışmalarının tarihçesi, Türk halkbilimi çalışmalarının öğrenilmesi
|
|
3
|
Halkbiliminde alan araştırması kavramı ve önemi, gözlem (müşâhede) yoluyla derleme yöntemlerinin öğrenilmesi
|
|
4
|
Görüşme (mülâkat) yoluyla derleme yöntemlerinin öğrenilmesi
|
|
5
|
Batı düşünce tarihinde halkbilimsel düşüncenin evrimi ve halkbiliminin bağımsız bir bilimsel disipline dönüşmesinin öğrenilmesi
|
|
6
|
Mitolojik teori ve mitolojik okulun öğrenilmesi
|
|
7
|
Mitolojik teori ve mitolojik okulun öğrenilmesi
|
|
8
|
Güneş mitolojist okulu ve güneş mitleri teorisinin öğrenilmesi
|
|
9
|
Erken dönem halkbilimi kuramlarının temel paradigmaları ve eleştirilen yönlerinin öğrenilmesi
|
|
10
|
Tarihi-coğrafi fin okulunun tarihçesi ve temel eserlerinin (Alex Olrik?in epik kanunlar teorisi) öğrenilmesi
|
|
11
|
Anti Aarnenin masalların tip katalogu ve Stith Thompsonun Motif Index of Folk Literature?sinin kullanımının öğrenilmesi
|
|
12
|
Tarihi yeniden kurma kuramı, evrimsel halkbilimi teorisinin öğrenilmesi
|
|
13
|
Psikoanalitik halkbilimi okulları ve kuramsal farklılıklarının öğrenilmesi, İdeolojik halkbilimi kuramlarının öğrenilmesi
|
|
14
|
Psikoanalitik halkbilimi okulları ve kuramsal farklılıklarının öğrenilmesi, İdeolojik halkbilimi kuramlarının öğrenilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Abdulselam ARVAS
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Özkul ÇOBANOĞLU. Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ank. 2007, Akçağ Yay.
2. Alan DUNDES. Doku,Metin ve Konteks, çev.M. Ekici, Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara 2003
3. Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar. Gülin Öğüt EKER, Metin EKİCİ, M. Öcal OĞUZ, Nebi ÖZDEMİR. Ankara 2003, Milli Folklor Yay.
4.M. Öcal OĞUZ, Selcan GÜRÇAYIR, Sunay ÇALIŞ. Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 3. Ank. 2010, Grafiker Yay.
5. M. Öcal OĞUZ, Selcan GÜRÇAYIRMetin EKİCİ, Nebi ÖZDEMİR, Gülin Öğüt EKER, Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ank. 2009, Geleneklsel Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Halk Bilimi kavram ve tanımından yola çıkarak ortaya çıkış meselesini öğretmek. Avrupa`da ve Türkiye?de halk bilimi alanında yapılan öncü çalışmalar hakkında bilgi vermek. Saha çalışmalarının önemi üzerinde durmak, metot ve tekniklerini kavratmak. Halkbiliminde alan araştırması kavramını ve önemini kavrar, derleme metot, teknik ve yöntemlerini hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
5
|
3
|
Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bilgisayar teknolojilerini kullanır.
|
4
|
4
|
Türk Dilinin ve Edebiyatı?nın tarihî evrelerini bilir ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanır
|
4
|
5
|
Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilir ve kaynakları aracısız kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
6
|
Çeşitli projelere katılabilme, edindiği bilgiyi kullanabilme, analiz, yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kullanabilir.
|
5
|
8
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
5
|
9
|
Alanında bireysel olarak veya grup halinde çalışma becerisine sahip olur ve fikirlerini ifade edebilme ve iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
3
|
10
|
Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
3
|
11
|
Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.
|
5
|
12
|
Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
5
|